• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Tjejer vill ni ha lite mer vägledning ang sminket, kan ja ta de via mail med er vill ej ta d här inne. Men ja ha info till er om ni vill veta mer vart ni kan lära er å så. Kirsto din mail ha ja men isabeau din har ja ej.

• Isabeau

Kirsto: ja, det blev en helomvändning eftersom jag inte hittade det format jag ville ha. Men sambon tyckte att det skulle vara snyggt med fyrkantigt, så att det blir en kontrast mot stämpelns form och jag litar på honom Det ser faktiskt bra ut, även om jag hade tänkt mig avlångt. Men nu är allt köpt för dyra pengar, så jag får inte ångra mig

De har haft alfabetsknapparna på Skapa men jag hörde att de var slut för tillfället. Ska hålla ögonen öppna och se om jag kan hitta dem på nån pysselsida, men har inte sett nåt än.

Sol: kan man maila dig på vårt andra forum så att ingen annan kan se mailadressen? Isåfall kan jag skicka dig den där. Som jag nog skrivit förut så är det några jag känner som är inne här ibland och jag har ju inte berättat än att jag ska gifta mig! Tänkte att det skulle få vara hemligt ett tag till för dem, hehe!

• insideharmony

japp isabeau maila mig den där ;) de går bra :D

• Kirsto

Isabeau: HÅller tummarna för att ni ska bli supernöjda med korten!

• Isabeau

Kirsto: ja, det blir nog bra! Jag sitter och funderar på hur jag ska göra med inlagan. Vi har funderat på att ha en dubbel och fästa med nåt. Men detta "nåt" är inte helt klart än. Antingen fästa med dubbelhäftande tunn tejp och band, eller öljetter på ena sidan, eller brads, eller tejp och öljetter, eller bara vellum på ena sidan...osv. osv....

Håller också på att fundera på själva texten. Att det ska vara så svårt!! Vi vill ju ha lite informell text men det måste båda se snyggt ut layoutmässigt samt att allt viktigt måste komma med..Tur att du och Sol har ett tag kvar att fila på era. Vi måste ju snart skicka ut våra så att inte folk börjar boka semesterresor och stugor och sånt.

• Isabeau

Hoppas att ni inte tycker att jag är alltför gnällig

• Kirsto

Isabeau: Visst är det svårt att bestämma sig! Tycker att det är väldigt fint att ha ett band runt kanten om man har en dubbel inlaga, så håller bandet fast inlagan. Vanligt lim eller minigluedots (finns på panduro) är också ett alternativ.

Tror jag har ett exempel på min hemsida med dubbel inlaga+band! Där stämplade jag ett hjärta på första sidan och texten kommer på andra sidan. Är inte hundra, men jag tror att det är det röda kortet med MM.

Ska man hålla på den rustika medeltida känslan är det kanske väldigt fint med "vanligt" vitt papper med linnestruktur som ni klistrar in på det röda kortet (enkelt, inte dubbelt). Sen kan ni ha nån gulddetalj på det vita också.

• Kirsto

Isabeau: Förresten började jag boka stuga idag! Bra att ni skickar korten.

• Isabeau

Kirsto: ja, du är nog inte ensam om det! Fast när man läser "vett och etikettböcker" så ska man ju skicka tidigast 6-8 veckor innan. I vårt fall blev vi väl max 5 personer på bröllopsfesten om man skulle vänta så länge...

• Kirsto

Isabeau: Jag VET! Inte klokt! Ska det kallas vett det där?! *skrattar* Vi gifter oss i juli 2007, och jag tror att inbjudan kommer att vara ute i februari 2007 (om inte förr).

Har du provstämplat nåt ännu?

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???