• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Hej på er tjejer pga dödsfall ha ja ej orkat komma in. Min mors man dog igår, far till mina yngsta syskon. :(

Men ja har inga bra förslag ännu tro ja för ja hade själv tänkt göra en fana av vår sköld men hade tänkt sy på motivet i stil me kolla fotona.

spaces.msn.com/sols-krypin/

Men bli lite sugen på som ni säger oxå att måla el klippa klistra :D Tyvärr kunde nyfikna ja ej komma in på dina länkar kirsto.

Vi tänkte ju ha fanan me i följet hade varit rätt mäktigt att marsalken fått vara fanbärare el nåt.

Å isabeau ja hade tyckt de varit gö kul å ha både dig å kirsto me i min förening :D
    Synd att ni ej finns på närmare håll.

De låter som att vår sponsor e beredda på å lägga en större summa pengar till vår verksamhet :D Så de e ej omöjligt att allt vi gör där bli gratis för oss. Å då innebär de för oss själva bara, att vi får kläderna betalda till hela brudföljet i material kostnader ju. Å de smycken vi tillverkar. Å även de gäster som är me får sina ;)

Men vi ha oxå lovat att göra en utställning sen ;)

• insideharmony

Tyvärr ser ja att man måste logga in när man klickar på länken :( nån som använt msn för att visa nåt i som vet hur man gör för att ni ska kunna se mina bilder där??? Ja ha ju sett att andra gör så när de ska visa bilder här inne å då använder sig av msn sidan i trådarna. Så ja skapade den nu bara för att kunna visa er. Å ja hade sparat de bilderna i min dator å vet ej vart ja hittat dem.

• insideharmony

Ja tycker de sättet att sy på känns rätt medeltida så hade ja tänkt göra på hans mantel med vapnet iaf :D så hade ja funderingar på fanan så me. Men kom just på att då få man ju sy 2 de e ju 2 sidor som på en fana.

Å en tanke till som slog mig varför inte använda hampa till fanan som hon skrev om i vår andra medeltids tråd. Kommer nu ej i håg hennes nick.

• Kirsto

Sol: Men fy vad tråkigt!! Verkligen! Förstår att hela familjen sörjer nu. Var han nära dig också? Annars är det ju nog jobbigt att mamma och syskon är ledsna... Hoppas ni tar hand om varann och kramas mycket.

Tycker att det blir otroligt fint med en fanbärare och fana/banér! Fint på blivandes mantel också, very Arn de Gothia. Glad för att sponsorn skjuter till pengar också, all hjälp är ju välkommen!

*tröstkram från mig*

• Kirsto

Isabeau: www.pyssla.net har hjärtöljetter men jag tror att de är ganska små. Titta iaf under dekorationer - öljetter.

• insideharmony

Kirsto mig var han inte så nära på de sättet. Men han har funnits i mitt liv sen ja var 14 å ja e nu 33 så man ha ju känt varan i ett antal år. Men ja ha ej haft nån kontakt me min Mor på 5år

Men honom träffade ja ändå ibland sist var de i nov då min lillasyster, hans dotter döpte sin lilla tös. Å ja träffade även båda vid min andra systers student sist. Så de har varit mest vid sådana tillfällen el när han hämtat el lämnat syskonen hos oss.

Så de var honom man hade kontakt med istället för vår Mor när de gällde barnen hemma. Vår mor är ett jehovas vittne så hon är aldrig med på våra tillställningar som jul födelsedagar/dop å så. Men han gick aldrig med där som tur var för barnen. Vi äldsta ha häller aldrig varit med. Hon gick med sen ja flyttat hemmifrån.

Men Ja sörjer inte honom på de sättet ja vet att han fått de bra, men ja sörjer för barnens skull. Den yngsta är 16. Å för hans föräldrar som nu förlorat sin andra son. De har nu en son kvar bara, tur att de har honom iaf.

• Kirsto

Sol: Usch, det låter så hemskt alltihop... Stackars barn! Och din mamma och hans föräldrar! Ledsamt. Kan tänka mig att det inte är helt lätt för dig och din mamma med så olika tro och syn på livet heller... Tänker på dig.

• Isabeau

Kirsto & Sol: oj, va ni har hunnit skriva mycket och jag har inte hunnit lägga in ett ord ens! Ska kolla på en deckare på TV, men jag återkommer sen!

• insideharmony

Du e så välkommen så isabeau :D

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???