• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Läste förresten att han inte rekommenderade konturer. Hmm.. Ska se om jag hittar några bilder.

• Isabeau

Kirsto: önskar att jag kunde va med i Sols sycirkel!

• Kirsto

Ja, det vore nåt det Isabeau!

På släktvapnen är konturerna utritade, men det är svårare att se på de banér jag hittar. Mest kyrkliga broderade...

• Isabeau

Kirsto: va skumt, första och sista länken funkade inte. Men de andra funkade, så man kan ju få en idé om det hela. De är ju så otroligt välarbetade! Man får nog lägga ambitionsnivån på en ganska låg detaljeringsgrad om man ska hinna! Men jag tror att jag skulle kunna få till det om jag hittar rätt tyg. Det svider lite i medeltidstarmen att använda polyester, men jag får nog titta på och jämföra material.

• Kirsto

Isabeau: Jamen sammet är väl i regel av bomull nu för tiden? Vilket fall ör du hitta fint siden om du vill kosta på det istället, och så gör du som han föreslog på den där sidan med vliselinet. Finns inte en suck att tävla med katolska kyrkan - det har väl tagit ett år att brodera de där!

• Drakdal

Hej, måste bara säga att jag precis gjort klart våra inbjudningskort! Det blev blå handgjorda papper som viktes dubbelt och innuti hade vi lagt inbjudningen och ett extrablad. Pappret knöts sedan ihop med ett naturvitt natursnöre. Sedan skrev vi med en silver penna som gav blå konturer, allt blev jättesnyggt ihop.

kul med era vapen! Lycka till i tygdjungeln

• Isabeau

Åååh, Drakdal, du måste visa oss dem på nåt sätt! Är sååå nyfiken

• Isabeau

Kirsto: mmm, ska kolla efter sammet. Kom förresten på att jag såg ett fint banér som nån gjort efter Rohans banér i Sagan om de två tornen. Undrar om jag har det sparat på min dator hemma? Minns att det var jättesnyggt.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???