• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

*Asg* Kirsto ja visst de kanske tävlade på den tiden i sång oxå vem vet :D

• Kirsto

Sol: Nån gång ska väl vara den första om inte annat.

• Isabeau

Hej bruttor: tycker att ni verkar ha så många bra kontakter *morrar med grönt fejs*

Sol: du vet ju att jag också är trollhasselfanatic. Låter jättefint att barnen ska ha murgröna och trollhassel. Min son ska få bära en ringkudde och dottern ska få hålla i en blomma av nån sort. Eller kanske en minifana? *asg*

Angående fana: har du broderat er på ylle, Sol? Ska snart åka iväg till tygaffären, så jag måste fatta nåt beslut om material snarast vad gäller bakgrundstyget.

• Kirsto

Isabeau: Ylle är faktiskt inget dumt alternativ det heller.. Har broderat med moulinégarn på svart tunnt ylle, och det blir jättefint. Ger en mer rustik känsla än sammet.

• insideharmony

Nej, ylle ha ja aldrig testat. Men d kanske kan vara ngt. Men ja kommer nog kolla på ett par olika tyger å bestämma mig i affären fö va d blir. Men ja e nyfiken på Hampan faktiskt vill känna på den å se va d e. Annars gillar ja ju linne oxå å d e ju tidsenligt d me.

Nu ska ja åka bort till iaf på onsdag kväll kommer ja nog hem tro ja. Kommer ej ha nån dator där, fö ja ska till mormor å kakla hennes kök. De får sin nya diskbänk i morgon så ska vi då åka å handla kakel så börjar ja nog på tisd. Men d tar bara över dan men ja stannar nog en da extra när ja ändå e där. D e i Borås så ja ha 12mil i mellan.

Föresten ja hade tagit fel på dopet d är först sönd den 12 mars, å ja som hade skrivit upp sönd 12 feb. Men d var en sönd 12:e båda månaderna iaf :D Å tur fö mig fö d kändes tungt å sy nu eft allt som hänt. Men ja tar me d t mormor för där lär d ju bli lite sytt på kvällarna i tv soffan utan dator ;)

Massa kjamizzar på er nu!!!

P.S. Hoppas på mkt läsning i trådara våra när ja kommer hem D.S ;)

• Kirsto

Sol: Vad bra att du går tid på dig att sy! Hoppas du får det mysigt och inte alltför arbetsamt hos mormor. Kram!

• Isabeau

Sol: ähh, nu har du dragit iväg till mormor och då tar det ju ett tag tills du läser detta! Men jag funderar på vad det var för material du broderade ert vapen på. Trodde först att det var ylle, men är det nåt batikmönstrat tyg? Jag är så i valet och kvalet vilket tyg som gör sig finast som bakgrundstyg. Kakla lugnt hos din mormor!

Kirsto: jag har ju också broderat rätt mycket på ylle och tycker att det blir väldigt fint. Men ser det bra ut på ett banér? Men med tanke på att han med banérlänken körde med lakansväv så borde väl vad som helst bli bättre Men som jag fattade det så hade han ett bakgrundstyg och ett "förgrundstyg". Men jag kanske har fel? Hmmmm..

• Drakdal

Nu har jag lagt alla inbjudningar på lådan... vissa fick sina i handen idag så nu kommer väntan på alla svar! Jag har fotat inbjudningarna men har ingen hemsida där jag kan lägga upp dem men jag ska se vad jag kan göra.

Kul med vapen! Jag tror att det kan bli hur snyggt som helst med ylle.

• Isabeau

Drakdal: vad kul! Få se om du kan hitta på nåt fiffigt sätt att visa oss dina kort. Inside harmony hade öppnat en personlig sida på Familjeliv, kanske kan det vara en idé?

Känner själv lite ångest för att alla ska ha hunnit planera in och boka semesterresor och annat tills dess att vi ska skicka ut våra inbjudningskort. Tänk om ingen kan komma? Huga, vilken mardröm!!...

• Kirsto

Isabeau: Jag tycker att ylle och sammet är kanonbra alternativ båda två. Sammet ger lystern, men å andra sidan är nog ylle lättare att hantera (ingen lugg att ta hänsyn till när du ska sy/limma/brodera/måla vapnet).

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???