• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Kirsto
    Min M2b är snickare så kan kan spika ihop ramen på jobbet. Han hade nog bara blivit irreterad om ja bet så mkt fö nåt han gör på en kvart ;) Men han ha ju vana inne att göra saker i trä osv. Ja tittade på nätet på den de hade, å de var ännu finare än myggnät så ja få se va ja få tag på.

Å vi kommer nog att dela ut inbjudningarna till de som bor nära, annars få d la hämta dem på posten. Lite få de la jobba, tänk på mig va ja ha jobbat med å göra dem *asg* :D

Ja kom på vad ja ska göra till de som viger oss. Ja ska göra varsin tavla i mosaik som ja ska kakla upp ett motiv på som kan vara passande för dem :D Sen få M2b fixa en trä ram som ja målar. Kul å ge bort nått hemma gjort.

Å detta vet ja att de kommer att uppskatta. Fö de är bara de som får dem, ska göra en till mig själv oxå, å inga mer sen. Så de ska få känna sig extra utvalda, de e ju häxor alla 3 å har varit mina största mentorer på olika sätt var fö sig.

• Isabeau

Tjoho brudar! Idag kom min stämpel också (magin funkade som sagt ) Nu måste jag prova att stämpla med den också!

Kirsto: digitaliseringbord funkar som så att man ritar på en bräda istället för att jobba med musen. Det funkar eg. som att rita med en penna!

Sol: bra att ha en kille som är snickare! Ni verkar ju vara väldigt händiga båda två, men inte undra på med era yrken. Själv är jag bara "pappersvändare" så man få ha lite andra talanger Återkommer!!

• Isabeau

Måste bara få berätta att det blev så himla snyggt med stämpeln!! *skrattar och hoppar runt* Skickar många kramar till dig Kirsto! Nu ska vi bara bestämma oss för tapet/inte tapet. Båda varianterna har ju sina fördelar.

Sol: häftigt med mosaiktavla. De kommer säkert att bli jätteglada!

• Kirsto

Isabeau: Wohooooo! MYCKET roligt! *skuttar lite jag med* Hur ser tapeten ut? Trodde ett tag att ni skulle ha röda kort, tapetfyrkant ovanpå och sen röd fyrkant med stämpel på ovanpå tapeten. Men ni tänker er hela kortet i tapet då? Ska bli SÅ spännande att se hur korten blir!!

• Kirsto

insideharmony: Jag förstår. Men kolla bara att ni får tag på nät - det var svindyrt när jag letade förut.

• Isabeau

Kirsto: du har helt rätt (i det första alltså). Tapeten är vit med mönster i vitt, fast blankt. Vi bestämde oss för typ en kvart sen att det ska se ut så

• Kirsto

Isabeau: Å fy fasen vad ballt! ni är på väg! KUL!

• Isabeau

Kirsto: iiihh! Det känns lite läskigt nästan. Kanske gör man för stor sak av det hela så man kommer att bli alldeles nipprig till dagen B!? För egentligen, hur många (som inte är BT:are) tycker att det är lika häftigt med stämplar och embossing och tapet som man själv? Eller jo, kanske några förresten Börjar förresten fundera på om 1 frimärke räcker. Jag har inte vägt än, men dubbelt kort + tapet + kartong plus inlaga + brads/öljetter lär ju bli tungt! Hjälp, budgeten kommer att spricka

• Kirsto

Isabeau: Jag vet, det är jobbigt med vikten på korten! Men 200 spänn extra är ju inte så mycket i sammanhanget även om många bäckar små...

Jag tycker det är så extremkul med just korten/papperssakerna att just DET skulle jag vilja göra i femtielva varianter! Klänning, däremot... Mest jobbigt! Tycker inte att jag hittar nåt jag vill ha. Vill helst ha ärm, och de är svåra att hitta och de jag hittar är inte som jag vill ha dem (läs tantiga).

• Isabeau

Kirsto: ja, det blir ju många bäckar: tapet + porto blir ju några extra hundringar (tänker snålisen)

Vilken typ av klänning är du ute efter? Jag tyckte att det fanns rätt många med ärm, men jag kollade ju mest efter varianter med trumpetärm. Hittade världens snyggaste klänning, men den kostade 15 000 och det kändes lite väl saftigt...

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???