• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Tack för era fina bilder, va sjuk ja blir på å få komma igång med mitt pyssel nu.

Ja förstår att du ha beslutsångest, du får helt enkelt inte göra 2st så snygga saker. Men ja håller med kirsti när de gäller de röda och medeltid. Men som sagt ni skulle ju ej ha det helt och hållet så tycker du bäst om den andra så tycker ja gott att du ska välja den ;) Båda var verkligen skit snygga.

Å Kirstå du är ju bara helt otrolig. Hoppas mitt blir lika bra gjort när ja sätter igång. Är de rött du ska ha i kronbladen som finns på en sida nu kommer ja ej i håg vilken men den har förekommit i flera trådar en liknande krona. Å nu de senaste även inne på svartbrud såg ja den igen. Den är rätt udda för å vara en brudkrona men värkligen kul å fin passar på en brud som vill vara lite udda ;)

• Isabeau

Sol: skickar kramar till dig! Det låter som om ni har haft en tung tid i familjen samt att de äldre inte mår bra. Försök som sagt att tänka positivt!

Kronan som Kirsto gjort en liknande av finns på www.sparklingfollies.com Hon har så himla mycket fina grejer där!

Hur går det med dina smycken? Har för mig att du sagt att du ska göra smycken i ringbrynjeteknik? Jag såg det på nån sida och det såg väldigt häftigt ut. De hade gjort ett halsband som var som en "kabel" eller hur man nu ska förklara det.

• insideharmony

ja d var den ja tänkte på isabeau ;)

• Kirsto

Sol: Men FY så mycket hemskheter på en gång! KRAM på er allihop från mig!

Tack så väldigt mycket för berömmet om pysselprylarna, det värmer verkligen! Blommorna ska vara alldeles genomskinliga, som första bilden på sparkling follies hemsida. Fast jag gillar den röda också!

• insideharmony

Tack för alla kramar av er båda ;)
    En olycka kommer sällan ensam. Men ja ville skriva de här så ni inte tro att ja bara försvinner om ja e borta ett tag ;)

Men livet går ju vidare å vi lär oss av alla våra prövningar de e så man få tänka.

Så de e skönt å få koppla av här å tänka på annat.

• Kirsto

Sol: Ja, man måste få tänka på annat också. Kan rekommendera schack för att rensa hjärnan! Det GÅR liksom inte att tänka på nåt annat än partiet, för då är det kört.

Har det blivit nåt papper än?

• Isabeau

Nu håller vi på med inlagorna och jag tror att kortet kommer att bli sååå snyggt. Jag har stämplat och embossat ett guldhjärta på högra insidan av kortet som syns igenom inlagan.

Nu kommer ni att tycka att jag är helknäpp, men jag har faktiskt struntat i tapeten, för det blev så snyggt med stämpeln direkt på kortet. Nu fattas alltså bara snöre och det tycks ju vara omöjligt att hitta ett bra sånt. Ska göra ett nytt försök imorron när affärerna har öppet igen. Jag vill helst ha ett tunt snöre i guld eller ett tunnt tvinnat i guld. Det guldiga vi hittade hade en kärna av gul tråd som syns när tråden repar upp sig, men det kanske är så på alla band och jag som är kinkig

• insideharmony

Nej Kirsto
    måste få tummen ur å leta nät först ;)

Håller tummarna fö dig Isabeau ;)

• insideharmony

Oj va tummar de ble då *asg*

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???