• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: Vaddå knäpp, du följer ju mitt råd! Bra med ingen tapet, och vad fint det låter med guldhjärta bakom inlagan! Tummen upp!

Ang. guldtråd/band så har jag några tips. Kolla på tygaffären på hornsgatan (ungefär vid Vivo mariahallen), för de hade JÄTTEFINT tunt guldsnöre som var hög metallglans i. Moulinégarn finns i guld (fast ändarna fransar sig, garnet är ju uppbyggt av 6 trådar så vill man inte ha tofs/spret så behöver man limma ändarna).

Och förstås silkesnodd, finns förhoppningsvis på bandaffären, annars på Ljunggrens pappershandel i gamla stan. Det är klart att det finns guldsnöre! KÄmpa på lite till bara.

Sol: Jag fattar, inte helt lätt med nätet.. *s*

• insideharmony

Kirsto ska la kolla runt lite i veckan ja kommer nog vara ledig större delen av denna vecka så då kan ja passa på :D

Ska oxå dra me min väninna som gillar att pyssla så kommer vi nog igång om vi e 2 :D

• Kirsto

Sol: Ja gör det! Är himla kul att vara två så man kan bolla idéer med varann.

• Isabeau

Kirsto: hehe..ja, du måste ha bra smak eftersom det blev ditt favvoalternativ Det var faktiskt först när jag provtryckte kortet som jag såg hur bra det blev.

Vad gäller snodd har jag så svårt att komma iväg i tid från jobbet under veckan så jag vet inte om jag hinner in till stan. Om jag inte hittar nåt på hemmaplan under veckan så får jag dra in till stan på helgen. Det brinner ju inte direkt i knutarna trots allt...även om man ibland tror det

Sol: det blir spännande att höra om hur det går med ditt pappersprojekt. Berätta mer när du köpt nät och fått M2B att snickra ihop ramen.

Det är verkligen superbra att bolla idéer med er! Sambon är ju sådär måttligt intresserad av att prata kort och diverse pysselprojekt varje kväll

• Kirsto

Isabeau: Ja, inte bråttom egentligen. Bara skönt att få det gjort så man kan bocka av det från att-göra-listan.

• Isabeau

Kirsto: helt sant! Det finns ju lite annat som man har kvar på att-göra-listan

• insideharmony

Isabeau ja lovar att berätta ;)
    Å då ha ja tur då tydligen fö min M2b gillar oxå att pyssla :D Vi e en riktig pysselfamilj å planerar att tillverka en pysselhörna där så många som möjligt ska få plats samtidigt :D

• insideharmony

Fick just veta att på min M2b:s jobb har de ibland gammalt nät filter som de slänger. Han ska kolla upp om han kan få tag i de där. Å då är de ju oxå återvinning å de gillar ja :D
    Hoppas å studsar å hoppas han hittar nåt ;)

• Isabeau

Jag har nog världens snällaste kille! Han drog iväg på lunchen för att kolla efter guldband till korten Vet att han avskyr att shoppa och gå i tygaffärer! Kanske hans bidrag till fixandet? Han är inte lika pysselsugen som din M2B, Sol

• Kirsto

Isabeau: Det är väl kärlek, det.. att handla fast det är tråkigt. Mycket bra av honom!

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???