• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Nu ha M2b suttit å läst på nåtet i kväll hu man gör eget papper oxå :D Han e nog lite sugen på å få starta ;)

• Kirsto

Insideharmony: Sovrum i riddarstil? Kul! Hade jag nog fullkomligt älskat som barn. Välkommen till "klubben", förresten!

• Isabeau

Sol: mina barn har sitt rum i riddarstil med en del egna alster också. Fast jag tror att sonen börjar ledsna lite nu och är mer inne på dinosaurier och drakar (fast de gillar ju jag också ) Välkommen till banérklubben förresten

Kirsto: ja det kanske är duchesse som blir så blankt. Man kan ju för att spara pengar också ta ett polyesteralternativ som nån hade gjort så sparar man nog en del pengar

• Kirsto

Isabeau: Har ni barn? Det hade jag inte fattat! Hur många och hur stora? *nyfis*

Mm, polyester såg trots allt inte så tokigt ut. Trodde aldrig att jag skulle säga det!

• Isabeau

Kirsto: två stycken! Den ena är 5 år och den andra 2. Så du förstår att det är lite svårt att hinna med allt pysslande som man vill göra

Har också varit anti mot polyester, men det ser ju helt OK ut plus att priset lär vara ung. halverat?

• Kirsto

Isabeau: Ja, jag förstår att ni har fullt upp hemma då! Jag som inte har några barn är impad varenda gång jag tänker på de som orkar vara föräldrar, man har ju fullt upp med sig själv.

Ja, priset lär ju bli minst halverat. Å andra sidan tror jag att det viktigaste är att ni väljer ett tyg ni tycker om. Det är ju inga supermängder ni ska köpa, så det kan vara värt att ta det man vill ha.

• Kirsto

Isabeau: Tänkte skicka ett mail till dig med en bild på smycket jag gjorde igår, men hittar inte din adress nu. Vill du har brev så skriv din adress här eller maila mig på kerstin@monogramsidan.se.

• Kirsto

Isabeau: Finfint! Har skickat nu!

• Isabeau

Kirsto: tack för mailet, diademet var supersnyggt! Vad är det för tjocklek på tråden, 0,5? Nu blir man ju verkligen inspirerad av att göra egna smycken

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???