• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Sol: ibland är det bra att vara sakletare som Pippi! sonen samlar mest på pinnar och de har jag inte haft så mycket nytta av...än

Jo, jag läste i tråden om vitmossa förut och var och jagade sån i blomaffärerna, men de hade ju bara fel sort förstås. Om snön får för sig att smälta här i norr (jämfört med var du bor, hihi) så kanske man kan hitta nån vitmossa.

Angående korten så håller jag på att göra ett infoblad där monogrammet ligger i bakgrunden som en vattenstämpel. Runt hela bladet går en ram i samma röda färg som inbjudningskortet. Såg riktigt proffsigt ut, måste säga att Photoshop har funkat suveränt.

Jag fick en deppattack igår, jag som alltid brukar vara så glad. Jag tittade på kort som sambon tagit i helgen och fy va hemsk jag såg ut. Små pliriga grisögon och rynkig och dubbelhaka och rubbet... Och då börjar man ju tänka att "ser jag så hemsk ut i verkligheten". Man är ju optimist och tror att man ser ganska så bra ut Hoppas att fotografen kan radera bort ett och annat från bröllopskorten sen..

• insideharmony

Ja de var just pippi ja oxå satt å tänkte på Isabeau när ja skrev om tösens saksamlande :D

Å ja du här ligger allt snön envist kvar oxå men vi kan ju trösta oss me att de ej blir lika många getingar å mördar sniglar i sommar då häller. Så nån nytta gör allt snön. Även om man kan vänta i hjäl sig eft att få plocka vitmossa :D

Väntar me spänning på å få se de nya dy gjort me korten oxå :D

Å visst kan fotograferna redigera en hel del. Annars få du ta å följa mitt tipps på svartbrud ;)

• Kirsto

Sol: Hahaha! Vad kul med dottern! Bra jobbat av henne.

Isabeau: Åh! Skicka bild på infobladet också om du vill och orkar! Blir jättenyfiken! Man är ju inte med i nyfikna klubben för inte...

• Isabeau

Hallooo ni i nyfikna klubben Jag har suttit och textat adresser på kuverten hela kvällen..är sååå slut i huvudet! Ska skicka mer bilder så snart hjärnan har laddat om Men nu ska jag gå och sussa lite...är så otroligt trött, men det är väl årstiden.

Mördarsniglar och getingar får gärna hålla sig undan. Hoppas att myggen får lite svårt att föröka sig också

• insideharmony

En annan bor ju på Bäst kusten å här har vi inte så mkt mygg. Om vi ej åker till insjöarna. Men där gör de häller inget om vi slipper undan dem :D

• insideharmony

Kirsto å isabeau å alla andra "JAG SAAAAKKNNAR EEER" ;)
    *puff* *puff*

• Kirsto

Sol. Hej! Jag har lånat ut datorn till sambon ett par kvällar. Så är det med delad vårdnad. Har du (eller nån annan som läser detta) något bra tips på sida med mönster på medeltida kläder? En tjej i en annan tråd undrade om cape-mönster och jag tipsade om mantelmönster, men har ingen konkret site.

• insideharmony

Ja ha lite i min dator så om ja får hennes mail adress kan ja skicka. el så skickar ja till dig å du vidare befodrar. ska bara leta upp de me. Men d e ja fö trött för i kväll. Ska se om ja hinner i morgon ;)

• insideharmony

Ha varit på orkidé föredrag i dag å nu e man ytterligare 6oo:- fattigare.
    ha nu handlat blommor fö 1200 spänn denna vecka :D å då endast orkidéer å proslinsblommor. Så en levande sten :D Krukor fick man ju oxå ha en del puh tur att M2b ej frågat va notan va på nån av gångerna *S*

• Kirsto

Sol: Ojdå, har inte hennes mail. Men du, det verkar som hon har handlat på ebay till slut ändå, så leta inte ihjäl dig! Bra handlat. Hobbies måste få kosta lite ibland.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???