• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: hihi, nu skrev vi samtidigt! Den sista är rätt lik den drake jag har skissat på

• Kirsto

Isabeau: Men i SÅ fall är det ju ingen liten snok utan en stor stygg drake. Kanske tricket är rejäla dasslock till "tassar"?

Har tänkt beställa på nätet flera gånger, men blivit avskräckt av antingen porto eller leveranstid. (Tålamodet är inte bra alls när pysselsuget sätter in. )

• Isabeau

Kirsto: det blir dasslock och vassa klor! Hoppas att inte barnen blir rädda

Det som avskräcker mest är nog leveranstiden..jag vill ha grejerna NU! Men å andra sidan så blir det ju så spännande att få ett paket på posten att hämta ut, som julafton nästan även om man vet vad som är i Ska gå och sova nu, är supertrött. Sov gott kompis!

• Kirsto

Isabeau: Du får berätta för barnen att draken är en sån som beskyddar familjen om nån är dum. Sov gott du med! *kram*

• insideharmony

Nu är ja här igen. Kul å se att de ha hänt lite i tråden när ja varit borta. Ja hade sån otur att mitt internett krånglade när ja kom tbx oxå. Men nu e ja här igen iaf.

Fick sitta hos min farmor sista dygnet. Sov typ bara lite i fotöljen. Men nu är de över å hon har ej ont mer å de e skönt å veta. Å för mig är hon ju ändå ej borta bara i en bättre värld än denna. Ja ha även sagt till henne att hon är välkommen över hit å hälsa på mig om hon vill. Tro hon kommer komma å tjuvtitta på tv när de e hocky å annan sport :D

Men nu vet ja att ja gjort allt ja kunnat in i de sista. Fick ej va me när hon gick för de gjorde hon när ja skulle ut ett ärende i 5min. Men de e typiskt henne å hon ville nog ha de så de är ja säker på. Fö hon är som ja, ha alltid gått sina egna vägar.

Ja bli ju oxå lite nyfiken på de där ni pratar om me silver lera. Vill gärna veta lite mer ;)

Å i morgon ska vi träffas i stenungsunds tråden å ta en fika om de nu blir av denna gången. De e tredje försöket nu så de säger ju 3:e gången gillt. Men folk ha varit sjuka å jobbat å så innan så nu måste de bara bli av :D

• Kirsto

Sol: Skönt att du verkar må ok trots allt. *kram* Din farmor verkar ha varit en skön typ.

Hoppas träffen blir av! Berätta sen hur det var.

• Isabeau

Sol: sorgligt med din farmor, men det är skönt att hon slipper ha ont nu. Eftersom du har kunnat träffa dina släktingar som gått bort så måste det kännas bra, trots sorgen. Skickar en cyberkram!

Idag har våra närmaste fått våra inbjudningskort och de tyckte att de var så fina. I veckan ska vi skicka ut resten som sagt. Det blir kul att få höra vad de säger sen! Många har ju ingen aning om att vi har tänkt gifta oss

• insideharmony

Kirsto ja de var hon full av humor :D Å hemtjänsten kom å besökte henne på sjukhuset de sista å sa att hon var deras favorit. Att alla tyckte de var så kul å gå till henne.

Tyvärr ble de ingen träff. Men de var ju ja som var den drivande å när ja ej varit här så mkt denna vecka så kom de väl ej till skott då. Men ja å en kompis stack dit ändå, dels för att ingen stackare skulle sitta där å ingen kom å dels för att ja kände att ja behövde komma ut lite bland folk eft allt.

Men ja visste nästa att ingen skulle dyka upp efter som att ingen sa de sista i tråden att de skulle komma. Men några sa de för 1 vecka sen så ja ville ej riskera att ingen vågar komma nästa gång för att de då skulle tro att ingen kommer ändå.

• Kirsto

Sol: Nej, det var ju bra att du gick dit ändå för säkerhetsskull. Skulle känna mig både dum och lite ledsen om ingen dök upp när vi hade bestämt. Men synd att det inte blev nåt IGEN!

• insideharmony

ja de e la så himla typiskt att de ska vara så svårt att få till de. Men nu har vi ytterligare ett nytt datum 2veckor fram denna gången istället. Då ha kanske folk lite mer tid på sig att planera in de ;)

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???