• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: Haha! Jajjamän, man kan ju bli iaf. En sån fin krans/krona som på sparkling follies då eller? Säg bara till! Verkar kalaskul att göra! Mässingplåt finns på slöjddetaljer, men det är en STOR förpackning. Kopparplåt finns hemma hos mig. Säg till om du inte vill göra själv, men jag vet nog att du kan om du vill och har tid.

• Isabeau

Kirsto: akta dig så jag inte lägger in en beställning och då får du jobb ända till bröllopet (ditt eget, hihi) Vore jättekul att ha en sån krans faktiskt. Förresten, har du börjat jobba i silverleran än? Du måste berätta hur det går och hur svårt det är. Jag blev så inspirerad av Time&Loves grejer, men det verkar vara en hel del grundinköp som krävs för att komma igång.

• Kirsto

Isabeau: Oj! Jobb ända fram till MITT bröllop? Det var det värsta... Men som sagt, hojta om du vill ha hjälp med kransen.

Jag har inte beställt nån silverlera ännu. Men det verkar så KUL! Jag har redan en brännare och ett underlag eftersom jag köpte det till lödandet av min krona. Jag ligger lite före där, alltså.

• Isabeau

Kirsto: det värsta är att jag redan har köpt en tiara (det första jag köpte för typ ett år sen.. ) annars så skulle jag gärna ha beställt kransen av dig. Kanske kan göra det att ha till medeltidskläderna i andra sammanhang Nu måste jag försöka hitta/göra ett halsband, men jag vet inte riktigt hur det ska se ut..än..

Det verkar jättekul med silverleran. Min mamma fyller 60 i sommar och det skulle vara kul att ha gjort ett eget smycke till henne tills dess. Vad kostar ett "startset" så att säga med brännare, lera, tänger, kapmaskin eller vad man kan tänkas behöva?

• Kirsto

Isabeau: Hur ser tiaran ut? *nyfiken* Det är klart att det är onödigt att ha dubbelt upp med hårprydnader. Tycker inte att du ska lägga ut pengar på en till om du inte verkligen vill ha kransen istället, och då kan du ju försöka sälja tiaran du redan har (när du sett resultatet ). Vet inte hur lätt det är att få såna sålda, dock. Men du köpte ju den, så då måste den ju vara fin.

Svårt att uppskatta startset-kostnaden! Jag tror att jag beställde grejer till min krona på slöjddetaljer för 700:-... Men jag minns inte riktigt. Det jag beställde då var brännare, ett mindre munstycke (som INTE passade, och de jäklarna har inte svarat på mina mail om det..) , lod (som man löder med), en tång att hålla fast det man löder så att man inte bränner sig, keramisk platta att ha som underlag (för att inte elda upp lägenheten), en guldsmedssax. Kan ha varit mer också...

Du, Isabeau.. Var bor du? Jag kanske kan låna ut de prylarna mot en påfyllning av gasen eller nåt.

• Isabeau

Kirsto: Tiaran är jättefin, brukar vara prinsessa hemma ibland Den finns hos Nixa, nr 202 har jag för mig. Du, ska jag skicka dig ett mail så du får se inbjudningskorten nu? Om du skulle råka vara nyfiken...

• Kirsto

Isabeau: JA! SKICKA! Kul att du svassar runt hemmavid.

• Isabeau

Kirsto: du har mail! Hälsningar från prinsessan prusilusk!

• Kirsto

Prinsessan prusilusk: FINA!!!! Tack så väldans! Du har också mail.

• Isabeau

Kirsto: jag svarade via mail, för det blev så långt!

Jag skulle kolla efter ett papper i min "bröllopsplaneringsbok" och inser att jag har hur mycket som helst där. Måste nog skaffa en hel pärm för att sätta in allting i Att man kan samla på sig så mycket grejer!

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???