• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: *hoppar och studsar jag med*! Ja, de blir häftiga. Jag blir så glad varje gång jag ser monogrammet. Det blev så underbart fint!

• insideharmony

Han hade inte gjort klart de. typiskt karar. Han litade la inte på min beskrivning om hur ramen ska se ut. *S*
    Direkt när han kom hem gav han sig ut å letade efter min länk å kollade in på bilderna. Men ja sa inget fö de e bättre å låta honom tro att de bli bäst så. karar få man ju använda listen på *asg*
    Men han sa att han har perfekt material till ramarna på jobbet som han lagt undan tidigare om de skulle vara nåt han skulle behöva göra. Så de är inga kvistar å så i trät å de vrider sig ej häller tydligen. Så ja får "högkvalitets pappersramar" *S*

• insideharmony

jätte kul oxå isabeau att korten snart e klara å att ni blir så nöjda me dem ;)

• Isabeau

Sol: schysst! Men han verkar ju ha lite koll på dina projekt *s*

• insideharmony

Ja de har han. Han är för nyfiken av sig för att ej ha koll *S*

• Kirsto

Isabeau: Jag tycker också att det blev så fiiiint. Jag har sålt 3 monogram idag! Helt klart rekord! *glad*

Sol: Men det är ju bra att han kollar hur det ska vara så att det blir rätt på en gång. Surt om nätet förstörs nu när ni hade hittat ett och allt. Låter toppen iaf! Håller verkligen tummarna för att pappret ska bli så bra som ni vill ha det. Kan tipsa om att panduro har pappersmassa om du tröttnar på att göra själv.

• insideharmony

Jätte bra att veta kirsto ;) Men ja vill ju använda våra returpapper tänkte ja. Å så svårt ska de ju inte va häller :D
    Ja e lite alergisk mot att köpa sånt färdigt när ja kan göra de själv, å när ja ändå gör jobbet kan ja ju lika gärna göra hela :D
    Men tack än då ;)

• Kirsto

Sol: Jag vet att tanken är att ni ska göra helt själva! Tänkte bara tipsa om det visar sig att det blir för jobbigt eller så. Förhoppningsvis behöver ni inte använda tipset.

• insideharmony

Kirsto alla tipps är välkommna ;) :D

• insideharmony

M2b kom hem tidigare från jobbet å lämnade ramarna. Sen åkte han tbx en timma till :D
    Å vilket trä de var helt slätt å tål vatten utan att behandlas. Å nätet måste vara svin dyrt de var oxå jätte fint slätt å rostfritt. Han hade gjort 2 olika uppsatser. ett med jätte fint nät å ett me lite stärre mellan men oxå jätte fint. Så få vi testa å se vilket som är bäst.
    Å ja lovar de var finare å bättre gjort än de man köper fördiga :D
    Nu är ja snart en lycklig pappers tillverkare. Ska bara sy klart tavlan först :D

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???