• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: ojoj, nu satte du myror i huvudet på mig Vad svårt det blev plösligt, för jag litar ju på din goda smak

• Kirsto

Isabeau: Menar du att din favorit var med tapeten? Är det inte typiskt att man inte får de svar man vill ha? *s*

• Kirsto

Isabeau: Vill du verkligen ha tapeten så kör på det! Det kortet är också fint. Men å andra sidan blir det ju som vi har pratat om tidigare mer jobb, lite dyrare, lite tyngre.

Festprogrammen (ska ni ha såna?) kommer att bli fantastiskt fina i samma röda papper, och oavsett om ni har tapet på korten eller inte tycker jag att ni ska köra på helröda program med monogrammet i guld på. Där kan ni ha hängande lack om ni vill och tycker att det är värt besväret!

• Isabeau

Kirsto: jag kan inte få upp länken även om jag kopierar hela raddan. Kan du kolla upp den en gång till?

Den enda nackdelen med de helröda korten är att det sk**er sig totalt om man misslyckas med stämpeln. Har bara köpt 2 extrakort och stämpeln är ju rätt detaljrik. Men jag tycker att den varianten är fin också, vilket gör det svårare Vill du skicka mig bild/bilder på era kort så vore det kul att se.

• Isabeau

Kirsto: glömde förresten skriva att jag har tänkt i de banorna vad gäller lack, eftersom man har läst om att många har fått sina lack pajade i posthanteringen. Så att sätta fast en bit fint band med lack har jag tänkt på! Kanske tankeöverföring?

• Kirsto

Isabeau: Great minds think alike! Hittar inte riktigt tillbaka, men sök bilder på google på medieval seal eller letter så kommer det upp bilder! Har mailat dig bilder på inbjudningskort, början till kronan och servettringar nu.

• Isabeau

Kirsto: wow, vilka snygga grejer du har gjort! Kul med er som kungapar, förresten Brudkronan var häfig, det är verkligen sparkling follies! Var den svår att göra? Ska söka på sigillen, så vi får se om jag får upp nåt!

• Kirsto

Isabeau: Tack! Blir glad! Jo, lite trixigt är det med kronan, har lött ihop den (KUL!) med det var rent ut sagt tråkigt att putsa bort allt sot efteråt... Den är inte klar på bilden, den har mera "blad" nu, och jag väntar med att sätta dit fuskglaset/plasten i blommorna tills senare eftersom det finns en viss risk att det åldras lite och blir mjölkigt.

Mamma såg inte riktigt att det var vi på kortet.. Hon tyckte att det var vi "men du har ju ingen sån där klänning eller halsband!". Hahaha! Min mamma har inte riktigt förstått hur mycket man kan manipulera bilder... *s*

• Isabeau

Kirsto: hehe, mammor kommer ofta med roliga kommentarer!

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???