• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Drakdal: Åh! Tjusigt! Jätteroligt att se att monogrammet kom till användning!

• Drakdal

Ja tack igen! Det blev jättebra!

• Isabeau

Drakdal: vilka fina kort, de blev superbra! Häftigt med efternamnet också (blir lite avis, gillar ju drakar skarpt) Vilken typ av papper har ni haft till er inlaga?

Kirsto: jag är nog världens veligaste person! Har velat fram och tillbaka mellan tapetvarianten och den enkla varianten. Det blir lite svårare att fästa inlagan om man har tapetvarianten, eftersom det nästan blir lite för mycket med band om man har så många lager papper. M2B gillar ju båda varianterna och säger mest att "du får bestämma".. :-0

• Kirsto

Isabeau: Hur menar du med inlagan? Hade inte du tänkt fästa den med en hjärtöljett/brad?

• Isabeau

Kirsto: ja, tanken var väl det om jag väljer att ha en enkel inlaga. Jag testade för ett tag sen att ha en dubbel inlaga och då drog sig pappret fult när jag fäst med en brad på ena sidan. Om jag skulle välja att ha en enkel inlaga så är det ju inga problem att fästa med brad/öljett och jag kan också skriva text på vänstra insidan på skrivaren. Ska jag ha en dubbel inlaga så ser det nog snyggare ut att fästa med lite dubbelhäftande tejp och band. Hur gör folk egentligen?

• Kirsto

Isabeau: Dubbel inlaga går fint att fästa med BARA band eller lägga till en limdutt eller två. Vår enkla inlaga fäster vi genom att helt enkelt spraylimma (fy vad klister det blir överallt) eller limma med vanligt lim. Öljett/brad går utmärkt på enkla inlagor.

• Drakdal

Ett lite kraftigare strukturerat papper nästan linnestuktur. Det var tryckeriet som gav det som förslag så jag vet faktiiskt inte exakt. Det var inte helt kritvitt men nästan.

• Isabeau

Hmm, det jag tänker på är att om jag väljer tapetalternativet så blir det nästan för mycket med band också. Jag skulle behöva smakråd!

• Kirsto

Isabeau: Måste du ha dubbel inlaga då? Har du möjlighet att scanna eller fota så kan du ju maila bilder till mig så kan jag försöka hjälpa till. Vad säger mannen i fråga?

• Isabeau

Kirsto: mannen i fråga tycker att båda alternativen är bra (typiskt karlar,va?! )Jag ska fundera och om jag inte bestämt mig under dagen så mailar jag dig så får du tycka till. Hoppas att det blir kristallklart vilken variant som är bäst för nu ska vi ju snart skicka ut korten

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???