• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: skönt att vi är fler som vill vara ute i god tid och struntar i etiketten!

Den förbaskade stämpeln har inte kommit än, men jag hoppas att den kommer nu i veckan Är ju såååå sugen på att provstämpla. Är fortfarande i valet och kvalet och jag ska göra det enkelt för mig och stämpla direkt på kortet (guldfärg med embossing) eller köra the hard way och sätta tapet på kortet med kartong på (med distanser under) och sen stämpla och embossa på kartongen. Men det ger sig säkert av sig självt när man provat.

• Kirsto

Isabeau: Du beställde från inkywings va? Jag har också beställt en stämpel därifrån och inte fått än! Den kommer nog snart.

Båda alternativen kan bli väldigt fina! Testa är det enda som gäller. Men du, stämpla och embossa kartongen innan du klistrar fast den. Enklast så.

• Isabeau

Kirsto: yes, Inkywings. Hänger utanför brevlådan varje dag

Om jag ska stämpla direkt på kortet måste det ju bli bra! Variant 2, den mer avancerade, finns det ju möjligheter till att göra om som du skriver om stämpeln blir ful. Däremot kostar det ju mer med tapet bakom kartongen med stämpel.

*kastar lite magi mot Inkywings så stämpeln kommer flygande med raketfart! *

• Kirsto

Isabeau: Magin måste ha fungerat, för min stämpel kom IDAG! Är nu stolt ägare av en exlibrisstämpel som jag har gjort som finns på monogramsidan!

Tror att det kan göra mycket med tapeten, men bara ni vet om det är värt kostnaden. Kanske kan ni använda den till andra papperssaker också?

• Isabeau

Kirsto: lyllo dig! Kanske min kommer i morron då!? Tänk om hon har glömt göra min stämpel (hemska tanke!!) Måste kika in på din sida och kolla på din stämpel

Jag har kvar lite prov av tapeten så jag ska skära ut ett kort i kartong i samma storlek som inbjudningskorten och testa de två varianterna på varsin sida. Återkommer!

• Kirsto

Isabeau: Du hittar det under exlibris AK3.

• Isabeau

Kirsto: läckert! Gör du alla dina monogram i Photoshop? Jag har försökt göra snygga texter där, men har inte kommit så långt. Funderar på att köpa ett digitaliseringsbord för att kunna illustrera i Photoshop, men de är ju så dyra, tyvärr...

Förresten, har gjort provkort med en annan stämpel för att se hur det blev. Båda varianterna blir bra, det är bara en fråga om vilken ambitionsnivå man vill lägga sig på

• Kirsto

Isabeau: Japp! Photoshop är det som gäller. Hur använder man digitaliseringsbord? Aldrig sett ett.

Frågan är väl delvis ambitionsnivå, men vad blir egentligen BÄST? Enda sättet att säkert veta är att prova med rätt format på stämpeln.

• insideharmony

Hej brudar idag var ja på perlhuse i gbg. Å ja köpte ej en enda pärla för de var så mkt att ja fick beslutsångest. Få suga på karamellen lite först :D

Men en sigel stämpel me 2 ringar ble d iaf, som ja sen ska lacka ihop rullen med. Då bli de ju fint med en sigel med 2 ringar där ;) ska vira läderband runt oxå.

Kollade vad en ram att tillverka papper skulle kosta å de skulle ha 300spän nästan. Så ja gör den själv i stället.
    Var in på klasolson å kollade om de hade nät, men d hade de ej tyvärr.

Men byggvaruhusen ska ha sa de, så ja få leta vidare. Men vi ska förbi bauhuse på lördag när vi ska åka till bröllopsmässan här i gbg, så ja få se om d finns där.

Men ja köpte oxå emblossings pulver. Gav 46:- för sigel stämpeln å 39 för 14ml emblossingspulver. Tyckte de var rätt billigt fö ja ha fö mig att bokia här hemma tog betydligt mer.

Nu e d bara papper å stämpel som fattas :D Men ja e på väg :D

• Kirsto

insideharmony: O, jag tycker nästan att du ska köpa en färdig ram... Jag har gjort en egen en gång i tiden. Använde myggnät i metall som iofs gick bra, men tycker inte att det är värt jobbet faktiskt. Pappret blir jämnare i ett finare nät. Tänk på saken iaf.

Ska du posta rullar? Den skulle inte komma in i vårt minimala postinkast... Hoppas ni har "bättre" vänner med brevlåda!

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???