• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: Jag vill ha en med trekvartsärm, tror jag. Inte medeltidstrumpet. Elegant fast inte stel tänker jag mig. Ljusgrön! Thaisiden? Har helt enkelt inte hittat den jag vill ha ännu. Bilder mottages tacksamt om ni hittar nåt fint!

• Isabeau

Kirsto: mmm, tycker jättemycket om trekvartsärm. Skulle själv helst bara ha den längden på ärmarna eftersom armarna ofta ser smala ut med den längden Ljusgrönt låter också fint! Thaisiden låter som ett bra materialval, men det är väl rätt dyrt? I mitt huvud ser det snyggt ut! Jag tänker mig en båtringning och ett matchande halsband i ljusgrönt i matta och blanka pärlor blandat med silver och lite berlocker. Konstigt vad färg och material kan ge en massa associationer!! Du har säkert tänkt dig något helt annat

• Kirsto

Isabeau: Justa associationer! Kommer inte att bli silver till eftersom min krona kommer att vara i koppar (gör den själv). Har faktiskt funderat på båtringning också, men då kan jag inte ha mitt fina gröna glittringa pilgrimhalsband till, så jag tvekar lite. Men det skulle kunna vara väldigt elegant! För elegant för slarviga Kirsto kanske?

• Isabeau

Kirsto: grönt och koppar är jättesnyggt ihop! Är själv väldigt svag för mörkare grönt och guld Önskar att jag hade rött hår, för det är ju så snyggt till grönt. Vad gäller halsband så kör jag ofta Pilgrimhalsband till båtringning, men man ska ju ha det man själv tycker passar. Jag måste förresten hitta nåt halsband till min klänning, men det måste gå i mörkt rött eller olika vitt/silvrigt för att matcha det övriga. Är själv en slarvmaja så det kan nog bli lite hur som helst

• Kirsto

Isabeau: Jag får väl prova då! Tänkte att halsbandet är för "långt" så att det går utanpå klänningen, men jag äger det ju redan så det är bara att testa. Tycker att thaisiden är väldigt snyggt. Funderar faktiskt på att åka till Thailand i sommar, och låta sy upp en klänning och kavaj där. Skulle kanske kunna betala en del av resan..

• Isabeau

Kirsto: ja, man sparar nog många slantar plus att man får en trevlig semester på köpet Se bara till att du går till en skräddare som rekommenderas av hotellet/andra. En tjej på mitt jobb sydde upp en kavaj i Thailand och ärmarna blev olika långa De gick tillbaka med den men skräddaren måste ha varit vindtyrig för då blev den andra ärmen för kort *asg*

• Kirsto

Isabeau: *garvar* Tack för varningen! Vill inte att trekvartsärmen ska sluta på överarmarna!

• Isabeau

Kirsto: nej, men tänk vilket gyllene tillfälle att göra en 1300-talsklänning!

• Kirsto

Isabeau: *fnissar* Det blir inte alltid som man har tänkt, men borde inte åtminstone brudklänningen komma i närheten?

Är fortfarande SÅ nyfiken på hur korten blir! Väldigt glad över att du blev nöjd med stämpeln.

• Drakdal

spaces.msn.com/drakdal

Så kan ni se våra inbjudningskort äntligen fixade min m2b så att bilderna kom upp. (dock på en gammal hemsida)

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???