• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: tack för att du gjorde dig besväret att leta igenom alla sidor med drakar! *kramar* Jag ska nog också kontakta herr grön för att se om han kan leta lite

• Kirsto

Isabeau: Å, det var inget problem! Läste ju ändå igenom hela raddan. Har ni tänkt ut nåt valspråk? (Nyfiken i en strut kanske kan passa? ;:) )

• Isabeau

Ja, nyfiken i en strut skulle passa mig! Eller "genom knyppling till evigheten". Eller "den late får inget gjort förrän sista dagen"

Jag gillar riddare Gyllene hjortens valspråk: Aut viam inveniam aut faciam (Jag finner antingen en väg eller banar en), men det kan jag ju inte knycka! Har lite funderingar, men inget klart än. Det måste ju vara rätt kort, men slagkraftigt. Sen tycker ju jag att det ser rätt snyggt ut att ha det på latin (vet att nån här på BT tyckte att man är knepig som vill ha latin, men det struntar jag i ) Men man får väl skicka ut en översättningsfråga här sen. Har du funderat på nåt?

• Kirsto

Isabeau: Ja, det var många fina valspråk! Tyckte också om hjortens.

Visst är det lite pampigt med latin. Kan hålla med båda sidor där, jag gillar svenska skarpt också! Tycker att det är viktigt att man förstår innebörden också. En smaksak helt klart.

Såg att en "drakfamilj" hade "Så länge drakarna flyger" som valspråk. Kanske inte helt lyckat tycker jag, eftersom jag aldrig sett nån flygande drake.
    Började tänka på det först igår, har ingen aning om vad det blir. Kanske får uppdra till sambons mamma att hitta på ett, hon är en hejare på att klura ut såna saker.

• Kirsto

Isabeau: Jag har faktiskt skickat ett mail till gröna gubben nu. Två taffliga bilder med, ett vapen till mitt efternamn och ett till sambons. Får se om han vill/orkar/kan svara.

• Isabeau

Kirsto: oj, vad du är produktiv! Jag fick lägga skissandet åt sidan ett tag för att få iväg inbjudningarna. Jag trodde i min enfald att några i alla fall skulle höra av sig när de fick inbjudan, men hittills har bara en person ringt och grattat!

Vad gäller latin håller jag förstås med dig att man måste förstå innebörden. Annars är det ju lite tokigt

Hmm, det där med så länge drakarna flyger var väl lite sisådär. Men det måste vara en väldigt fantasifull familj

• Kirsto

Isabeau: Nja, det var rätt fula skisser, men alltid något iaf.
    Ska på bio ikväll, V for Vendetta. Får se om det är nåt att ha. Har jobb att göra som vanligt på söndagar, så jag måste väl lägga på en rem nu... Blä!

• insideharmony

isabeau å kirsto
    Är lite impad av er kreativitet nu. Själv sitter ja å pluggar körkorts teorin. Tjatade på en väninna att hon skulle ta de samtidigt som mig nu å så ringde hon mig å talade om att hon ska skriva provet den 5:e å de har varit bokat ett tag. Så ja fik lite panik här som ej ens börjat ännu så ja startade igår kväll å tänkte ja ska vara klar för uppskrivning samtidigt som henne. Så i morgon ska ja boka tid så snart som möljigt. Kan ju säga att ja redan klarat de en gång men de var 2år sen å ja avbröt strax eft skrivningen tyvärr av ekonomiska orsaker att ja ej kunde fortsätta då. Så nu måste ja göra om d för d gäller bara 1år å den gången hade ja 6poäng över va som va godkänt så ja tro nog de ska gå bra nu me så ja fixar läsa upp de på en vecka tro ja om ja kör lite intensivt :D

• Isabeau

Heja Sol, heja! Plugga på som sjutton du så kommer det gå kalasbra Skulle nog vilja säga att det är Kirsto som är produktiv. Jag är bara lat

Kirsto: hur var filmen? Jag har hört att den ska vara rätt bra. Du får berätta vad gröngubben sa om/när du får svar

• Kirsto

Sol: Bra gjort att ta tag i körkortet! Bravo och heja!

Isabeau: Såklart jag berättar om/när jag får svar! jag tyckte filmen var en trea (som så ofta när jag inte gillar huvudpersonerna), min sambo var mera nöjd och sa en fyra.

• insideharmony

Nu ha ja suttit å pluggat i trafikskolans dator i 6tim utan mer rast än ett par toa besök :D Satt me första delprovet helatiden så nu kan ja de utantill :D Bli övermorgon nästa gång tro ja, då kö ja samma me nästa delprov. Så ha ja bokat skrivningen till den 28/4
    Ja strävar ej bara eft att vara godkänd utan ja ska ha ALLA RÄTT :D

• Isabeau

Sol: ojoj! När du tokpluggar sådär så borde det gå hur bra som helst sen Nu är alla korten hos mottagarna, så vi får väl se om nån hör av sig nångång...

• Kirsto

Isabeau: Jag tror jag måste sätta OSA typ en vecka efter de har fått korten. Det är ju olídligt att vänta på svar!

• insideharmony

Isabeau
    Håller tummarna att alla svarar ja nu då å att ni snart få in alla svaren ;)

Nu sticker ja iväg i ett par dar igen. D e begravning fö farmor i morgon så ja blir kvar hos min kusin nån da extra ;)
    Kjamizzar på er så länge.

• Kirsto

Sol: Hoppas verkligen att ni trots alls får en bra helg och ett fint avsked. Skönt med begravningar också så att man får säga hej då ordentligt, även om det såklart är jobbigt. Stor kram! Och tack för nya tråden också så vi inte tappar bort varann, alla pysselmajorna.

• Isabeau

Sol: håller med Kirsto! Bra med ny tråd också som sagt. Kan man hitta tillbaka till den gamla sen eller deletas den totalt?

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???