• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Hej bruttor! Jag har också lånat ut datorn till sambon med lite ångest några dagar Men nu är jag tillbaka

Kirsto: jag var i dina hemtrakter igår och köpte ett par skor på bröllopsbutiken där. Sen var jag runt och letade efter en väska, men de jag hittade var rätt dyra, så jag syr nog en själv. Förresten, kan du vänta lite med att lägga ut bilderna på din sida, jag har inte hunnit skicka ut inbjudningskorten än..

Sol: kul med orchideérna! Jag håller med Kirsto om att hobbies måste få kosta. Mina hobbies har fått kosta ganska mycket på sistone, men vaddå, det är ju lön snart, hihi

• insideharmony

Ja, då e ja brotskämd då. Vi har varsin dator :D Jätte skönt fö vi hade nog inte klarat av att samsas om en ;)

Isabeau får man se skorna i gallerit på svartbrud snart då ;)

• Isabeau

Sol: jajamensan! Ska bara fota dem

• Isabeau

Gaah!! Råkade ta bort denna tråd som favoriter! Måste genast lägga in lite text här så den kommer tillbaka

• Kirsto

Isabeau: Men vad trevligt med skor! Jag har lite ågren över skorna eftersom jag har så besvärliga fötter. Får jätteont i en häl när jag går i fel skor och inte har min iläggssula. (Just brunbeige tjock iläggssula är jättesnyggt i tunna brudsandaletter har jag hört...) Jag kommer aldrig att hitta några! Ändå har jag ett och ett halvt år på mig... Men jag tittar lite. Tänker att det inte MÅSTE vara vita iaf, jag ska ju ha grön klänning om jag inte hinner ändra mig. Då kan det ju vara fint med gröna eller kopparfärgade eller bruna eller svarta skor också. Tittar lite i skyltfönster iaf, OM det nu skulle finnas ett par som kan tänkas passa mina fotuslingar.

Klart jag väntar med korten på sidan! Ingen fara! Pratade faktiskt med sambon om det igår, att jag hade bilder som skulle ut på sidan så det var ju bra att du sa till.

Jag handlade på Ljunggrens för över 500:- igår, och jag vet itne ens vad jag ska ha stämplarna till. Eller jo, ett kort vet jag att ett par kompisar som gifter sig i sommar ska få. Ett grattiskort för 500:- alltså.

• insideharmony

*asg * kirsto
    Ja då ska de vara glada att ha fårr ett så dyrbart kort :D
    Men de kommer säkert många andra tillfällen i livet som du kan använda de till kommande bröllopsbjudningar du går på el dop om de går att använda till de oxå kanske även födelsedagar vid jämt el nåt.
    Så kan du ju tänka att nästa gång du gör ett kort så är priset bara 250:- per kort du gjort i stället osv ;)

Himla jobbigt de där me skorna bara.

• Isabeau

Kirsto: ja, det där med iläggssulor är ett problem har jag förstått. En kompis har också det men hon köpte ett par fina lite mer lågklackade skor till bröllopet och det gick jättebra. Hon köpte dem på nån vanlig affär, men en storlek större än vad hon brukar ha vill jag minnas.

Såg förresten precis nån som sålde likadana skor som jag köpte, fast för 400 kr här på BT...Fast å andra sidan så kan man färga om dessa så de kan få ha ett liv efter bröllopet

Känner igen det där med att tokköpa en massa grejer fast man inte vet exakt vad man ska ha dem till. Vet inte hur mycket jag har lagt ut på kan-va-fint-att-ha-nån-gångpysselprylar Vi tycks vara ett köpgalet gäng här, är det inte pyssel så är det blommor *s*

• Kirsto

Sol: ja nu jäklar måste jag bli bjuden på bröllop, för det är mycket romantiska stämplar jag har köpt! Allt för att komma ner i kostnad/kort.

Isabeau: Det får lov att lösa sig. Annars får jag väl antingen gifta mig i gympaskor eller ha ont i fötterna under kvällen och några dagar. Det går ju över till slut. Vill bara att det ska gå ok att dansa kvällen lång.

• Isabeau

Kirsto: det går ju alltid att dansa barfota

• Kirsto

Isabeau: Näe, då får jag också ont i fötterna. *skrattar*

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???