• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Men ja hamnade iaf på kullens handelsträdgård här i stenungsund å köpte ett par nya orkidéer å lite andra blommor oxå. Dessutom ha ja nu fått köpt ett par nya krukor att göra decopage på till mitt köksfönster. Tänkte köra tema kaffe servetter i olika färger å former på krukorna i köksfönstret. Finns ju massa fina me olika kaffemotiv på. Ja har hit tills 3 olika. Tycker att de passar i ett kök :D

Så fick ja veta att de ska ha orkidé utställning på kullens på onsd me föredrag om dess olika arter å skötsel. Å de var gratis så ja å min väninna anmällde oss direkt :D

• Kirsto

insideharmony: Vad trevligt med orkidéekurs! Hade jag också varit intresserad av. Har inte så många alls, men älskar särksilt vita orkidéer. Kommer nog att finnas i brudbuketten också.

• insideharmony

ja de e fint me dem i brud buketterna Kirsto. Ja ha bara 3st olika nu men har börjat samla då ja insett att de ej är så svår skötta som ja alltid trott. Så nu har ja ett eget bord för de som ja ska ha till min samling så långt de får plats där. Ja ska även skaffa mig en troll hassel ja ska hänga ovanför de andra där ja ska he en träd orkidé hängande i el ett par st kanske de blir :D Tro de kan bli järre fint. Å i köket ha ja 2 olika sorters proslinsblommor som oxå är en favo, ska även snart skaffa mig en 3:e sort där. Nu börjar de bli sesong för att så lite örter oxå så ja få la sätta fart nu :D

• Kirsto

Sol: Vi har för lite fönster för att ha så mycket blommor som jag skulle vilja ha. Man får liksom begränsa sig. Fast när ni skaffar huset får ju åtminstone ni plats!

• insideharmony

Kirsto
    Ja de få vi hoppas på. För de huset vi vill ha en da som ska bli till salu om ett par år har stora panarama förster. :D
    Men de finns ju även växter som inte behöver stå i fönster, du får satsa på sådana ;)

• Isabeau

Hallå! Här har det varit en massa blomsnack ser jag! Jag har pysslat med korten och annat under helgen så jag har knappt hunnit vara inne på ett tag *abstinens*! I fredags köpte vi ringen med stort R och den är så fin! Jag är verkligen jätte nöjd. Det blev en klassisk variant med 7 stenar i krabbfattning. Eftersom jag har så många speciella smycken att variera mellan (är halsbandsfetishist, hihi) så kändes det bra att ringen var mer tidlös.

Apropå blommor, förresten (jag kom av mig helt där), så håller jag på att försöka få min ena orchideé att överleva. Dess rötter dog nästan allihopa när jag råkat övervattna den lite. Men nu har det börjat växa lite nya rötter så jag håller tummarna. Är nog lite av en hob för jag älskar det som växer och har sååå svårt att slänga nån blomma där det finns minsta hopp.

• Kirsto

Sol: Ja, men VI måste ju rymmas i lägenheten också!

Isabeau: Åh, vad kul med ringen! Och korten! Bra anledning att inte BT:a.

Vi har varit kattvakter i veckan, de åkte hem för en timme sen ungefär. Inte utan att det är lite tomt. Nu ska sambon få ha datorn lite (han ska jobba med min monogramsida, så det är ju verkligen ingen uppoffring att "låna ut" den). Vi ses!

• insideharmony

Va kul Isabeau GRATTIS att ni hittat en ring ni e nöjda me :D Vi ha ej kunnat bestämma oss ännu. Tur vi ha tid på oss ;)
    Lite avis på dig oxå att du kan hålla på me korten. Men ja ska städa här idag så kan å snart kan ja börja tillverka mitt eget papper. Måste vänta så ja har lite mer returpapper först. fö dan innan han började fixa ramen, slängde ja allt sånt vi hade. Visst e d typiskt :D

• insideharmony

Å så ble ja över lycklig för första gången över att ja har en dotter som är skrotsamlare *asg*

Hon har tiggt till sig av städerskan på skolan flera tomma pappersrullar som var storlek hushållspappers storlek. Å de är kraftigare å har ett plast lock i varje sida.

Så ja sa till henne å prata me städerskan om hon kan få fler av dem :D Så kan ju ja bara lägga ny pappersmassa runt dem så de ser ut som att de e helt handgjorda av eget tillverkat papper.

Å locken gör ju att de håller sig stabilare oxo även i posten sen. Så lägger vi bara våra rullar i dem sen när de blir dags att skicka ut inbjudningarna :D

Å tösen sa "du får alla, ja trodde du skulle bli arg." Hon hittar allt möjligt ute som ligger å skräpar på hennes rum. *asg*

• insideharmony

Kirsto ja då förstår ja om ni har de så trångt. Ni får satsa på en större lägenhet :D

Isabeau testa nu när snön smälter å lägg vitmossa om rötterna på den. Kolla i denna tråden

www.svartbrud.se/forum/index.asp&uid=14&LMin=100&Nr=11

Där vet ja att Anja beskriver vilken vitmossa man ska ha å så. För de e inte den vi har till jul. Hon är en riktig orkidé expert å räddar döende orkidéer som blomsteraffären ska slänga.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???