• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Isabeaus
    ja visst är ja å Kirsto 2 snabbissar :D
    De går bra att skriva Sol ja kommer att avsluta mina inlägg me de så folk fattar att ja e samma pers så blir de lättare för er att skriva. Så känns ja fortf igen från andra forum oxå där ja heter insideharmony ;)
    /Sol

• Isabeau

Kirsto: åhhh, nu känner jag mig så smickrad :-P Jag mailar när det är dags. Huu, jag börjar känna tidspress, vi ska ju skicka ut inbjudningarna i slutet av den här månaden...hjälp, tiden går alltför fort. Ni har ju lite mer tid på er.

Var inne på svartbrud och registrerade mig, men det är ju ganska lugnt där jämfört med aktiviteten här Ska försöka lägga in lite grejer när tid finnes!

• Isabeau

Ähh, det skulle ju va en sån här

• insideharmony

Isabeau
    Det har ändå bara de sista dagarna ökat med aktivitet inne på svartbrud så kom vi *S* så nu kommer de nog att öka ännu mer tro ja. Tänk på att de startade forumet i början av januari. De är bara en månad.
    /Sol

• Isabeau

Kirsto och inside harmony: öhhh, känner mig lite avslagen vad gäller allt planerande just nu. Brukar ni också känna så? Jag kom ju till den förskräckliga insikten att det är så mycket kvar att göra...Måste ta ledigt från jobbet nån dag och dra in till stan och gå runt och köpa allt jag behöver. Lääängtar tills att min stämpel ska komma, då kanske inspirationen kommer tillbaka. Kan ni peppa mig lite?

• insideharmony

Ja Isabeau, du närmar ju dig din stora dag me stormsteg. De var som ja uttryckte de om min egen, varje gång ja vaknar är ja ju en hel dag närmare *S*

Å nu ha den här tråden funnits i nästan en hel månad om 4dagar exakt. Så tänk va fort tiden går. Känns ju som att de bara skulle varit några dagar.
    Å ja ha ju 1 1/2 år på mig å nu ha ändå en hel mån gått å va ha ja fått gjort då förutom att sitta å snacka här *S*

Ha ju föreningen oxå på G, å ja känner att ja ej kan göra ngt innan den är igång för den, ska ju köpa in materialet till allt som ska göras.

Men ja ha ju ändå kommit jätte långt me alla planer å vet betydligt mer hu ja vill ha de nu, än när ja först kom hit.

Så ja kan förstå dig Isabeau va du menar me att de står lite still innan man köpt in grejer så man kan sätta igång, å att du måste vänta på stämpeln.

Du kan ju ringa å höra hu långt de ha kommit me den, å när de tro att du får den?

/Sol.

• Isabeau

Sol: känner mig lite avis på dig som har så lång tid kvar. Om man visste vad man vet nu så hade man börjat mycket tidigare med allt, men det är ju ingen idé att gnälla, utan det är bara att köra på

Jag tycker att du har varit så himla duktig som kört igång med föreningen. Det tar ju rätt mycket tid med att runt om innan man kan sätta igång med det roliga

Jag tror att jag ska kolla ringa under nästa vecka och kolla hur det går med stämpeln, för nu är det ju några veckor sen jag beställde. Men hon som gör stämplarna är mammaledig och det stod att det kunde ta lite längre tid just nu. Och det kan man ju förstå.

• Kirsto

Isabeau: Kom igen nu, tjejen! När är den stora dagen egentligen? Jag har lika lång tid kvar som Sol, så jag har inte behövt känna mig stressad alls en enda gång. Enklare när man bara behöver engagera sig när man har lust. Har du nån som kan avlasta dig lite? Även de små uppdragen tynger tills de är genomförda. Vet att du kommer att tycka att det känns mycket bättre bara man kan bocka av lite på "att-göra-listan", och att det blir roligt med korten bara du får komma igång. Och kom ihåg att ta hand om dig! Allt ordnar sig!

• Isabeau

Kirsto: tack för peppningen Jag gifter mig i augusti, så visst är det ett antal månader kvar. Men snart måste ju inbjudningarna ut för att inte folk ska hinna planera in semesterresor och boka stugor och annat otyg Vi har pratat om att skicka ut "save-the-day"-kort, men då försvinner ju lite av överraskningseffekten! Tycker själv att det är så spännande när man får en inbjudan/fint kort och undrar vem det är ifrån.

Det som är lite jobbigt är att vi inte riktigt har bestämt oss för hur vi ska göra med musik, hur min killes kläder ska se ut, om jag ska fixa håret med hjälp av en kompis eller gå till frisör osv. Egentligen inga stora problem, men det tar så mycket tid med fundering och så.

Usch, nu har jag gnällt hemskt mycket. Sorry! Det känns säkert lite bättre i morron. Tack än en gång för ert stöd

• insideharmony

Men Isabeau man har sådana dagar de e ba så. Men tid ha du ju då på dig ändå. Men ja förstår va du menar fö ja kan känna lite stress redan nu, men som sagt ska ja ju hinna tillverka allt oxå ;) Synd att stämpeln ska ta sån tid bara. Men ja tro ej du behöver oroa dig för att folk ska hinna planera annat än på ett par mån iaf. Å skulle de göra de kommer de ändå ha så gott om tid att planera om.
    /Sol.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???