• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: jag håller absolut med! Och vad glad jag blev när jag var inne och kollade på din sida och såg att "mitt" monogram var med! Jag får väl skicka dig en bild så snart våra kort är klara och jag har tokstämplat och embossat så det yr i hela huset

Slutsats i limfrågan: sky spraylim och kör med andra varianter!

• Kirsto

Isabeau: Har du tittat under exempel? Har lagt ut en skrivarbild på ert monogram också. Tyckte det blev så fint. Tänk då vad fint det kommer att bli i guld och embossing!! Ser verkligen fram emot att se korten!

Slutsats: Nja, sky spraylim när det finns alternativ. Men ibland är det trots allt det klart bästa.

Slutsats 2: Man borde ha ett hobbyrum.

• insideharmony

Kirsto ja tänkte smsa till dig nu men då hittade ja ej JS på monogramsidan :(
    Kan du kolla upp va som hänt el ha du bara tagit bort de tillfälligt ;)

Ja isabeau pysselrum ska vi ha när vi skaffar hus. Ska snart montera ner tösens loftsäng på 1,40 som står i vårt sovrum nu för vi delade av det med ett drapperi innan hon de andra rummet hon har nu blev ledigt till henne. Då får vi betydligt mer plats där å kan ha en bestående pysselhörna. kanske ska lägga en vaxduk på golvet under då me eft att ha lyssnat på er. *S*

Ska hålla tummarna för dig me vapenskölden oxå ;) men man tycker ju att man borde kunna registrera den så den blir känd så ej nån annan kan sno den å säga att den varit deras från början.

• insideharmony

Hur ska ni göra med pricenter till tärnan å så? Vi funderar på om hon ska få sin klänning å marsalken få sin dräckt av oss. Så slipper de stå för det själva.
    El måste man ge nåt mer.

• insideharmony

Oj va ja stavar bra då *asg*

• Kirsto

insideharmony: Försök igen! Sambon laddade upp några fler saker, kanske var det som störde. Jag kollade nyss och det var grönt då.

• Isabeau

Kirsto: ååååh va fint! Det kommer nog som sagt att bli superfint med guldembossing på det röda.

Ja, helt klart borde man ha ett hobbyrum! Tänk att man alltid har ett rum för lite. Om man så bodde i ett slott så skulle det nog vara så

Inside harmony: vi tänkte ge nånting till tärna och bestman (vet ej vad än så länge). Eftersom era ska vara medeltida klädda så är det väl en jättefin present att de får sina kläder. De blir säkert jätteglada, för de går ju att använda vid många andra tillfällen (jag antar att de också är medeltidsintresserade?)

Jag ska ta och göra ett mer detaljerat och ordentligt ritat vapen. Har ju en del skisser, men måste nog göra en större insats. När jag var yngre ritade jag jämt, men nu blir det tyvärr inte lika ofta. Men det är ju också så kul när man väl kommer igång

• Isabeau

Glömde skriva att det rosa kortet med monogram och det som ser ut som ett anfang i en illumination såg så jättefina ut! Är det någon som har gjort dem som inbjudningskort (tryckt?) ?eller är det egna provalster?

• Kirsto

Insideharmony: Har du provat nåt mer? blir lite nervös ju, men det SKA funka.

Isabeau: Vad kul att du gillade korten! Det är provexemplar som jag har gjort med hjälp av min gamla hederliga skrivare.

Båda: Jag skulle vilja ha både ett musikrum/studio och ett hobbyrum.. Och hade man det skulle väl fler önskningar komma upp, precis som Isabeau säger...

• Kirsto

Ang. present till tärna så tycker jag att kläderna är en jättefin present! Kör på det insideharony! Vi har inte funderat så mycket på det ännu... Tror att min tärna ska få köpa kläder själv som hon gillar och att vi ger bort nåt annat istället.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???