• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

inside harmony: SHIT! Var det allt det DÄR som försvann?! Jag skulle ha blivit skogstokig!!

Har mailat dig nu! Låter hur maffigt som helst med släktvapnet! KUUUUUUUUL!

Är fortfarande lite skeptisk med pappret, men det är kanske för att jag har provat själv. Tar en jäkla tid och kladdigt är det. Men jag håller förstås tummarna för att du ska lyckas jättebra!

• Kirsto

Och förresten, inside! Tror det är ett bra val med oljefärg (eller oljebaserad) om det är handgjort papper eftersom det inte suger in i pappret på samma sätt. Tänk bara på att det tar dagar att få oljefärgen att torka. Kan göra den tålmodigaste galen när man har kort överallt som ligger på tork (och i bästa fall får ligga i fred).

• Kirsto

insideharmnony: Vill GÄRNA lägga in länken här, men gör mitt bästa med att försöka hålla på regeln att inte göra reklam för sig själv. Så det fick bli ett mail istället.

• insideharmony

ja kirsto de var allt de där som försvan :(
    Men ja ska med stormsteg kolla in mailen nu. tänkte ej på de där med reklamen ;)
    Vet du va de handlar om i tid med torkningen för olje färg då?

• Kirsto

Inside: Torktiden beror helt klart på hur tjockt du målar. Jag har inte målat så mycket med olja, men när jar målade (iofs på tunn plåt) så tog det 3 dagar. Papper bör gå mycket fortare, men ändå... Akryl kan vara ett alternativ om du tycker att det går an med icke-medeltida material. Täckande, billigare och torkar på en 10 minuter eller så.

• insideharmony

ja men ja får nog stå ut me en torktid då kirsto :D Man får la hänga upp ett snöre å använda klädnypor el nåt

Var inne å kollade de var jätte fina allihop. men ja de bokstäver ja fastnade för mest var i kombinationen JK Å i PV de skrifterna tro ja nog skulle passa medeltid bäst.

Å skulle pappret ej funka få ja ju ta ngt annat men ja vill testa först. ska ändå göra eget för de finns ju så mkt man kan ha de till sen ;)

• Kirsto

inside harmony: Jag förstod inte riktigt vilka typsnitt du menade. Om du klickar på bilden du gillar så kommer det upp ett filnamn (t.ex. pv1). Det filnamnet berättar du för mig så förstår jag vad du menar.

Ska gå och lägga mig nu. Sov så gott! Ses kanske imorgon.

• insideharmony

kirsto ja såg att de var några att välja mellan på alla nu. men ja e fö tött för att leta eft va du menade så vi tar d i morgon i stället ;) kram på dig å nattiz

• insideharmony

En ska till som blir rätt kul med att vi ska ha hans släckts vapensköld med... är att vi hade den bara svart vit men som ni ser i texten där uppe där ja beskrev den står det: att längst upp i den är det då en örns vingar utberdda åt var sitt håll. Där är då den ena vingen röd å den andra blå, å det visste vi ej när vi valde våra kläder. Det finns även guld med i skölden. Lite kul :D

Å jag ska ju ha rött å guld å han blått å guld. Detta såg jag först nu :D

• Kirsto

insideharmony: Vilken lycklig slump! Iofs vanliga sköldfärger, med det hade ju lika gärna kunnat vara silver och antingen rött eller blått... Vad tjusigt det blir!!

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???