• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Insideharmony: Blev så peppad nu att den med konturerna redan är klar. Ska se hur det blir med färger också. Var det bra med rött S och blått J?

• insideharmony

Fast Kirsto har man några regler för vilken bokstav som ska komma först för annars ser de ju bättre ut med J först som den översta bilden. men i vett å ettikett står det brudens namn först när man skriver ut namnen? Å så sa hans påjk här att de blir ju statens järnvägar me SJ i stället för JS *asg* :D

• insideharmony

Kirsto färgerna blir jätte bra ;)

• Kirsto

insideharmony: Jag har inte kunnat läsa mig till några regler om vilken bokstav som bör komma först i monogrammen. Jag har helt enkelt struntat i om man säger Hans och Greta eller Greta och Hans. När man skriver inbjudan och så ska tydligen tjejens namn komma först (för en gångs skull), men jag har helt enkelt valt det som är vackrast. Tycker GOTT att ni kan ha JS istället för statens järnvägar. Gjorde faktiskt en sån variant också, så det är ingen fara på taket. Kolla när jag lägger ut dem och se vilken ni tycker bäst om!

• insideharmony

Kirsto vilken tur att du gjort båda redan då :D Märks att du har smak för ditaljer å estik ;) Jag väntar nyfiket :D Känns som att det inte spelar nån roll vem som kommer först ändå för namnen kommer ju ändå med mitt först sen när de är utskrivet så där följer vi reglerna. Å ja väljer att göra det nu, just för att det är omvänt för en gångs skull. Annars är ja en typisk trendbrytare. 8)

• Kirsto

insideharmony: Å, ni smickrar mig fröken. Nu är det på gång! Ska hojta på sambon. Är helt hjälplös utan honom när det gäller hemsidan.

• insideharmony

*S* ja d e tur du har honom Kirsto ;)

• insideharmony

Den sista ble ju helt grym Kirsto :D blir ju ännu häftigare sen när vi får in guldet i oxå ;)
    Du får ha ett stort tack! Så ska ja smsa dig ;)
    Men vart är bäst att skicka eft stämpel vet du det. såg att du har lite länkar där på din sida :D

• Kirsto

Insideharmony; Ja, det är otroligt tur att han finns!!

Jag är JÄTTENÖJD faktiskt, när jag tänker på att det blir guld i konturerna! Det kommer att bli skitfint!

Jag har beställt stämpel ifrån www.inkywings.com , men har inte fått den ännu. Vet att hon har fått bra kritik tidigare av pyssletjejerna här på BT, och trevlig är hon också. Stämpelfrabriken och stämpelbutiken ska också vara bra, men har inte kollat priserna med dem. Länkar finns på monogramsidan.

Skulle det vara så att den som ska göra stämpeln vill ha en skarpare bild (dvs större kontrast - har varit med om det en gång på inkywings) så är det bara att säga till mig så fixar jag (utan sms såklart)! Å, ser fram emot att se hur er inbjudan blir! Hoppas ni kan visa sen!

• insideharmony

Ja d klart du ska få se den. mailar du mig din adress så kan ja skicka ett ark färdigt till dig. det är ju altid kul å ha lite referenser även utanför datorn. Men ja vet ju inte när den blir klar bara. Men tänkte börja med att skicka efter stämplar på denna å en på vapenskölden oxå.

Ha du koll på vad du få bet för stämpeln du skickat eft? Ja såg att en av dina länkar tog 10:-/cm2 så bara skölden kommer nog gå på 7 el 800:- Men ja vet ej om de räknar kvadratiskt el om man får räkna bort det som är tomt när den har form.

Men när ja räknade på vår räknade gjorde ja en kvadrat runt som den fick plats i då hamnade ja på den kostnaden. Men ja ville gardera mig.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???