• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Hehe.. 1998 blev visst en knasgubbe...

Insideharmony: Har lagt ut flera nya monogram till dig nu! Ta en kik!

• Kirsto

Isabeau: Tack för omtanken, förresten. Det värmer.

• Isabeau

Kirsto: nu har jag kollat upp lite om priser. Om man vill ha hjälp med allt med att ta fram och publicera sitt vapen kostar det ca 4600 (kollade på Gröna stubben).Om man vill publicera ett eget i Skandinavisk vapenrulla kostar det 3500. I mitt fall skulle jag egentligen bara behöva ha hjälp med att kolla av att ingen annan släkt använder "vårt vapen". Vet alltså inte vad det kan kosta. Nån som vet?

Ska ta och embossa lite! Vi "ses" i morron

• Isabeau

Kirsto & inside: Kunde förresten inte låta bli att gå in och kolla på S&J på monogramsidan. Supersnyggt!

Sweet dreams!
    /Isan

• Kirsto

Isabeau: Vilken tycker du bäst om av SJ? *nyfiken* Och vad ska du embossa? Berätta sen när du har tid!

• insideharmony

Åh ja ska genast surfa in å kolla Kirsto. håller med Isabeau om att det händer mkt här på bara en liten stund man var inne på annat :D
    Så missade ja ju att säga att du ska krya på dig oxå Kirsto de ble lite mkt i mitt huvud på en gång när ja missat skriva vilka de var.
    Trodde ju du skrivit gubben i årtalet med flit å sen såg ja ditt garv *S* men de var ju lite coolt å skriva de så. De ble ju helt lyckat :D

Måsta bara tala om för dig kirsto om du ej redan vet det att vi har en medeltids länk även på fest å arrangemang som vi skriver hyfsat flitigt i oxå. Har ej sett dig skriva där, så ja tänkte bara säga de fall du missat den.

De blir ju att man skriver lite olika saker i olika trådar ju ;)

• insideharmony

Kirsto de var helt underbara allihopa. Men vi fastnade båda för den översta men om man kunde göra den tvärt om så S kommer först men de var jätte fint när de var jämna med varandra så som den var. Å det blir ju jätte snyggt att göra det i rött blått å guld. Ja hade skölden brevid här när vi valde bokstäver å det var den stilen som passar bäst till :D

• Kirsto

insideharmony: Å vad lycklig jag blir när ni väljer en av mina absoluta favoriter! Det var det typsnitt jag själv tyckte allra bäst om (med skölden i fantasin)! Tjohoo! Tror ni att ni vill ha det ihop eller bokstäverna på var sin sida om vapenskölden? (Iofs mest användbart senare om man sätter ihop det, men jag tänkte att man kan göra en enda stämpel av monogram plus vapen om man vill.) Klart jag kan sätta S först.

Tack för krya-på-dig-omtanken och för att du tänkte på mig i andra tråden! Jag ska inte på nån sån fest, men har läst lite där också eftersom jag tycker det är kul med medeltiden.

• Kirsto

Insideharmony: Och du förresten! Jag gör det utan färger nu va? Bara konturerna?

• insideharmony

Ja d kan du göra men vill du färglägga dem redan nu som de sen ska vara får du gärna göra det. Hade kul att kunna se hu slut resultaten kommer att bli :D

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???