• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: tack för tipsen! Jag ska försöka se om de har några hemsidor så man kan lyssna av musiken. Skaffa dig spelkompisar så engagerar vi dig I "värsta fall" så blir det egen stereo och CD-skivor, men det vore kul med ett liveband om de inte är alltför dyra.

• Kirsto

Isabeau: Ja, det gör jättestor skillnad med livemusik! Sen kan man ju alltid komplettera med skivor (eftersom musikerna behöver pauser).

• Isabeau

wintersaga: tack för tipset! Jag tänker så ofta att jag ska göra halsband, men det blir aldrig av...

Kirsto: har kollat på sidan, men det finns ju så många band! Hur vet man vilka som är bra? Har tappat sugen lite, men det löser sig (sa gumman som...ja du vet säkert)

• Kirsto

Isabeau: Jo tack, jag vet. Hittade du nåt av de band jag rekommenderade? Börja där i så fall.

• Isabeau

Kirsto: jag kollade runt på de band du rekommenderat, men hittade inte Fästig där. Har inte Windows media player så jag kan tyvärr inte lyssna av låtar av Galder. Och andra åter bor så långt bort..Vet du om Gravrost är bra? Såg att nån tjej rekommenderade dem i nån tråd för ett bra tag sen.

• Kirsto

Isabeau; Har ingen aning om Gravrost (vilket läskigt namn!). Lotta Lindborg kan du nog söka på i folkmusikkatalogen, eller föreningen Felan, Örebro (de kan säkert vidarebefodra dina kontaktuppgifter till Lotta). Jag tycker Galder är bra. Kanske kan du lyssna hemma hos nån kompis eller så?

• Isabeau

Kirsto: kan kanske smita in på sidan på jobbet och lyssna på Galder, om inte chefen ser Visst låter Gravrost läskigt, men det är inget deathmetalband, hehe! Mer vikingaröj, vilket kanske passar sisådär till mitt tema Vem är Lotta Lindborg? Är hon solist? Kanske ett problem om band/sångerskor bor långt bort.. Hur går det med allt planerande? Vågar inte riktigt gå in på Pysseltråden

• Drakdal

Ett hett tips på medeltida livemusik är rävspel och kråksång! Tror att de tar 3000 plus reseersättning för en dag. Vet dock inte var de bor.

• Isabeau

Drakdal: tackar! Ska kolla upp det i morron på jobbet (man får verkligen smyga för ingen där vet att man ska gifta sig, hehe).

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???