• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: Jag är likadan! Mycket enklare att bestämma vad man tycker när man håller en grej i handen.

Blir lite glad jag med när sambon vill se vad man ar gjort.

• Isabeau

Kirsto: haha, jag tror att vi har tagit över denna tråd , men andra får ju gärna hoppa in om de vill!

Sambon höll på att ändra storleken på de fina monogram du gjort åt oss och testade lite annan färgläggning, så jag var bannlyst från datorn i säkert 45 minuter! Men han blev så inspirerad och tjatar om att vi nu MÅSTE komma till skott och skicka in beställningen på stämpeln

• insideharmony

Så behöver ni inte känna :D

Ja har bara ej haft så mkt att skriva just de sista. Men ja har kommit på en lysande ide el min väninna har gjort.

Vi ska starta en studie cirkel här med pyssel å söka bidrag för det om det går. Hon kan sånt ja hade henne att sköta min bokföring förut när ja hade eget företag. Så hon kan å vet hur man går till väga.

Ska ringa runt till alla ja känner å vet att de gillar att pyssla å höra om de vill vara med. Å även de av mina gäster som har kläder att fixa till bröllopet. Eft som att medeltidskläder kommer vara obligatoriskt, är det perfekt tillfälle för dem att kunna göra sina egna :D

• Kirsto

Isabeau: Men passa på för jösse namn när sambon är inspirerad! För mig kommer det inte så många såna där små gyllene ögonblick när det är HAN som driver på planeringen. Kom ihåg att de som gör stämplarna vill ha en helt svartvit bild, och att nyansen sedan blir den som stämpeldynan (och pulvret) har. Hoppas jag inte skriver dig på näsan, tänkte att det är bättre att säga för mycket än för lite.

insideharmony: Mysigt med systuga för gästerna! Har ni nånstans att hålla till där det finns flera symaskiner och bord och sånt? (Jag vet - handsytt för den kräsne, men jag misstänker att det är tillräckligt att bara sy ett plagg för vissa gäster.)

• Isabeau

insideharmony: vad driftig du är! Se till att din väninna är haj på det här med bidrag så att det inte blir fel Lysande tillfälle i alla fall att hjälpa dina gäster att göra kläder och tillbehör till bröllopet! Ofta så kan man ju bara skicka ut en sömnadsbeskrivning om hoppas på att de förstår hur man menar (man vill ju inte att de ska pälsbräma sina kläder med leopardpäls om man har medeltidsbröllop, )

lycka till!

• Isabeau

Kirsto: oj, jag var så långsam med att skriva mitt inlägg att du hann före Jo, jag har läst på om reglerna för hur det man skickar in ska se ut, men hade jag inte gjort det så hade ditt tips varit bra. Så ingen fara alltså Ja, man bör nog se till att släppa in dem i planeringen när de väl är intresserade, för det andra jag sysslar med är han väl så där halvljummet intresserad av. "Ja, ja välj det du vill så blir det bra" Kollade förresten på ringar idag. Tror jag har hittat rätt, men jag brukar ha lite beslutsångest, så jag måste nog titta på fler ställen så jag inte ångar mig, hehe!

• insideharmony

Nej så långt har vi ej kommit ännu. Men bara vi får tag på lokal så får vi väl som har, låna ut våra maskiner. Å det är ju så mkt mer än bara kläder man kan pyssla med där, smycken osv oxå. Å ja kollade så ja tro vi kan få ihop en 40-50 medlemmar iaf till en början. Alla kommer ju säkert ej att vara där samtidigt häller. Vi kan ha flera dagar i veckan som man ses för då blir det ej så många åt gången.

• Kirsto

Isabeau: Vad kul med ringar! Hur ser den ut? Jag kollade på klänningar med en kompis som gifter sig i juni idag. Kom (troligtvis) fram till att jag inte vill ha en vit klänning. Känns rätt bra det också, även om jag har gott om tid att bestämma mig för vilken klänning jag ska ha.

insideharmony: 40-50!? Shit pommfritt! Det var många!

• insideharmony

Hon som fixar ansökan med bidragen har sten koll. Hon har jobbat ihop med revisorer ;)

• insideharmony

japp många måste man ju vara vi tar med våra barn oxå så de oxå får pyssla. Då slipper vi barnvakt å samtidigt kan göra ngt tillsammans med dem. Å när man söker så får man nog efter hu många man e tro ja :D

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???