• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

Kirsto nu lyckades ja komma in på din sista länk den bråkade fö mig oxå flera ggr när ja skulle in.

Men de är otroligt fina, du är jätte duktig ju ;) Ha du tittat på nåt annat el helt ur eget huvud. Börjar bli lite nyfiken på hur man gör.

Ja fastnade framförallt för den där M stod ovanför å de va nån drake el ngt i.

Ja utför bla "Reiki Healing" pratar med andra sid (de som gått bort å så) Känner ofta va som ska hända osv. Får andra att börja minnas sina tidigare i mina behandlingar. Jobbar då med auror å även ser dem (kroppens energifält). Läker mig själv istället för att gå till läkare. Även andra i min omgivning nära å kära å så. Men utan att ta betalt.

Dyrkat moder jord, hatar alla som våldtar henne. Tror även på Gud men inte kyrkans variant av honom. Mer som da vinci koden. har haft liknande teori i ca 9år år, eft boken da vinci koden är skriven eft kommer ej på namnet nu.

Tror att det du gör mot andra får du minst dubbelt tbx.

Använder mig även av magi.

Isabeau ja har ej hel koll på hur exakt ritualen kommer att gå till ännu. Men min väninna har sten koll på sånt å plockar fram lite till mig sen när de börjar närma sig så få ja va me å säga lite hu ja då vill ha d. Ja vet iaf att hon kommer att knyta ihop våra händer med ett band (de gjorde de ju på medeltiden ;) )

• Ejlis

Titta på svartbrud.se på sidan med trycksaker. Där finns fina inbjudningskort med medeltidstema.

• Kirsto

Isabeau: Klart du ska stämpla! Det är ju KUL! Röd bakgrund och stämpel med guldembossing. Grymt. Har läst i andra trådar här på BT där det noga har utretts att guldbläck till skrivaren tyvärr inte finns. Det verkar dock vara en gyllene (ursäkta) marknad för den som kan uppfinna ett sånt. Många brudar suktar hett efter ett sånt.

Skrivare är ju olika så antingen läser du på vad som gäller just din skrivare, eller också testar du helt enkelt. Jag tror att jag har kört 300 g i min. Hoppet finns!

insideharmony: Tack för berömmet! Jag har gjort dem själv, men utgår förstås från typsnitt som redan finns. Sedan lägger jag bokstäverna där jag tycker det blir fint (i photoshop, men man kan säkert använda andra program med) och färglägger om jag tycker att det blir fint. Det är jättekul!

Din tro lät väldigt sympatisk tycker jag. Jag är väl lite småskeptisk till auror och tidigare liv och sånt, men det är kanske bara för att jag inte vet bättre. Men att hjälpa andra och ta hand om jorden skriver jag verkligen under på! Och finns det en gud så tror nog jag också att det måste finnas en kvinnlig sida med, om den nu har nåt kön alls.

• Isabeau

Kirsto: tack för ditt stämpelstöd. Det var guld (kunde inte låta bli)! Ett problem bara med röd botten och guldembossing är att det kanske blir lite mörkt (vi ska ha ganska mörkrött papper) så kanske man kan sätta på ett vitt papper på det röda och sen stämpla och embossa? Jag ska prova att pressa in ett tjockare papper och se om det funkar. Undrar om det spelar nån roll att det är en fotoskrivare. Vill ju inte paja M2B:s grejer *s*

insideharmony: du får gärna berätta mer om ritualen när du vet mer eller lägga ut mer info när ni är gifta. Vilket datum är det som gäller?

• Kirsto

Isabeau: Mörkrött papper? I SÅ fall röstar jag såklart på bara guldstämpel direkt på pappret. Eller kanske en negativ stämpel där man stämplar det vita i guld, och själva bokstäverna=papprets färg? Det vore också snyggt! Sen kan man lägga en tunn ram runt bilden också, om man väljer att ha själva bilden i guld.

Jag tänkte mig ett vitt papper, röd fyrkant och guldbokstäver. Men mörkrött papper kan också vara snyggt! Fint med vit inlaga i det i så fall.

• Isabeau

Kirsto: många bra förslag, tackar och bockar! Jag har också varit inne på varianten med vitt papper och en röd fyrkant och jag tror att båda varianterna skulle bli bra. Jag måste nog bara testa lite fler varianter. Just nu tycker jag att allt blir tokfult..snyft! Har inte hunnit köpa nåt bra lim utan allt sitter löst. Men det är bara att prova igen!

• Kirsto

Isabeau: Du kan ju alltid prova den med vitt papper genom att skriva ut på datorn iaf. Ska jag lägga en gul bild på röd fyrkant så får du ett hum? Tycker själv att det är skitsvårt att bestämma sig för vad som är finast innan man har provat.

• Isabeau

Kirsto: vill du det så vore det jättesnällt! Har du själv gjort klart dina kort och hur ser de i såfall ut?

• insideharmony

Isabeau
    här är länken till vår sida där kan ni kolla vi har bara premilinär bokat datum men mkt möjligt att det blir just det som står.

www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php

Kirsto ja kan förstå om vissa saker är främmande för dig. Men för mig är det helt naturligt eft som ja ha haft dessa gåvor hela mitt liv.

Å har man ej upplevt d själv så förstår ja om man har svårt å tro. Ibland tvivlar ja på mina egna förmågor men då kommer de alltid snart nått till mig som får mig över tygad igen. Ex att nån ja hjälpt nån gång, som själv kommer å påminner mig om att ja hjälpte den då å då osv.

Isabeau ja tänkte ev. bygga en egen hemsida sen, å där kommer de ligga om vårt bröllop. Vet ej om det bara blir en bröllops sid el om ja gör en på fler saker om mig själv å så. Vi får se. Men ja kommer ge er länken då så ni kan gå in å kolla :) ;)

• Kirsto

Isabeau: Jag har gjort klart själva kortet, men inlagan är inte färdig. Vi gifter oss först 2007, och det är ju dumt om vi printar korten och sen kommer på att vi vill byta lokal eller nåt. De är gjorda i vit tapet med små sammetsmedaljonger på. På kortet ett litet "frimärke" (en photoshoppad bild på sambon och mig som vi har gjort genom att ta ett engelskt frimärke på kungaparet, byta ut huvudena mot våra och göra det grönt). Insidan är klätt med grönt fodertyg. Blev fint, men jag tänkte tyvärr inte på att tapeten gärna vill böja sig, så korten är inte helt platta. Smällar man får ta. I det stora hela är det fint iaf.

Återkommer med modifierat monogram!

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???