• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: jag hänger på låset

Moulin: jag glömde svara på din fråga om varför man väljer ett medeltida bröllop. Det är så klart olika från person till person, men att vi väljer det är att vi är intresserade av medeltiden och att det är en del av hur vi är (låter ju fånigt pretentiöst när man skriver det ). Vi kommer inte köra medeltid rakt igenom, utan bara på vissa delar. En orsak var att det ställer en del krav på gästerna som måste fixa kläder och att det kan vara svårt att få till det med maten när man måste ta vad köket kan fixa. Jag kommer att sy en medeltida klänning som jag ska ha under en del av bröllopsfesten (blir lite överraskning för våra gäster att vi ska dansa en medeltida dans istället för brudvals).Oj, vilket långt svar det blev

• Moulin

Isabeau: Vad roligt! Då blir det ännu häftigare förstås, när det är ett stort intresse för er och "en del av er" (jag förstår vad du menar). Lite personligare liksom! Även om många försöker göra sina bröllop personliga faller ju de flesta in under samma (grov)mall. Era gäster kommer säkert att känna att detta verkligen är ERT bröllop!

Men undrar varför just medeltiden är så populärt. Jag menar - det finns ju många andra tidseror som är lika fascinerade. Men det förstås - det kanske blir lite dumt med ett bröllop från början av industrialismen eller ett från antika Grekland (togaparty!)...

• Isabeau

Moulin: bra fråga! Kanske tycker många att det är lite romantiskt med riddare och de vackra kläderna? Sen är det en väldigt spännande tid historiskt sett som jag tror många lockas av. Fast jag måste säga att det vore väldigt kul att bli bjuden på ett togabröllop

Håller just på att skriva en trist rapport för jobbet, men det är så svårt att slita sig härifrån. Så mycket roligare att hänga här på BT

• Kirsto

Isabeau: Vad kul med medeltida dans! Vilken ska ni dansa? Och har du hunnit se nåt ännu?

• Isabeau

Hmm, det verkar vara nåt skumt med min dator idag! Jag skulle just posta ett inlägg och då försvann allt. Gör ett nytt försök!

Kirsto: jag kommer inte in på din sida, men jag provar igen så kanske det går till sig! Är såååå nyfiken! Vad gäller dansen så får vi se vad det blir. Jag ska försöka få några vänner som är lajvare att hjälpa oss.

• Kirsto

Isabeau: Meeeeeen vad trist! Jag kom in nyss, så det SKA funka. Har du testat att reloada? Jag undrar ju vad du tycker! Har en ny variant där som jag tyckte blev fin.

• Isabeau

Kirsto: jag har testat med att uppdatera och starta om datorn, men inget funkar. Jag testar lite senare igen! Jag håller ju på att dö av nyfikenhet

• Kirsto

Isabeau: Men det är då själva tusan! SKUMT! Säg till när du har tittat iaf, och önska på om du vill ha färger på nåt. ok?

• Isabeau

Kirsto: du är toppen! Jag ska prova igen några gånger under kvällen.

• Kirsto

Isabeau: Jag håller tummarna för att det ska funka! (Sen när du har lärt dig dansen kanske du kan dela med dig lite av den? Är musiklärare och det är så BRA att kuna lite historiska danser, men inte alldeles lätt att komma åt att lära sig dem. )

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???