• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • insideharmony

solpingla, kommer visst aldrig i säng :D kollade just av den andra tråden vi har på fest & arrangemang Å det är ju samma länk som du lagt där som du skulle sy i från som ja ha hittat mina mönster. Fast ja ha laddat ner dem i datorn, men ja ha länken nån stans oxå bland alla mina medeltids länkar så ja visste bara nu inte vilken av dem d var ;)

• Kirsto

Isabeau: ja precis såna små fyrkanter tänkte jag på. Fästkuddar kanske de kallas.

Du tar väl en bild sen när de är färdiga så jag får se hur de blir? Nyyyyyfiiiiiiiken!

• Isabeau

Kirsto: ja, men hur gör jag för att lägga ut dem här? Har ingen hemsida tyvärr.

• Kirsto

Isabeau: Det där är ju ett problem... Har du msn kan du skapa ett "space" helt gratis där du kan lägga upp bilder. Har du inte msn är det lite kinkigare (eventuellt) eftersom vissa (läs min sambo) tycker att msn är ett otyg som man inte kan avinstallera även om man vill.

Annars finns ju alltid mail, men det är ju roligare om fler kan titta!

• Isabeau

Hmmm, vill inte ha nåt som inte går att avinstallera...Ska se om jag kan lägga upp en sida via comhem. Isåfall kan jag nog snickra ihop nåt..inom de närmsta ljusåren

• Kirsto

Isabeau: I ett lagom medeltida tempo.

• Isabeau

Kirsto: haha! *skrattar som en toka* Ja, vi får väl se om jag hinner få till nåt innan renässansen börjar Problemet är nog mest tid, som vanligt.

• Kirsto

Isabeau: Stressa inte för min skull iaf. Bara jag får se dem förr eller senare är jag nöjd.

Har du bestämt klänning ännu?

• Isabeau

Kirsto: hmmm, jag vet inte om jag kommer att få till det där med hemsida, men jag ska hur som haver testa lite varianter på kortet bara med utskrifter (tills stämpel kommer) och prova med lite lack och sigill också. Jag lovar att du ska få se dem sen

Jag har köpt en klänning (la handpenning förra helgen) och ska sen försöka sy en mer medeltida klänning till vår medeltida "brudvals" (ja du vet ju)

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???