• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

insideharmony: va fränt med en fackla som brudbukett! Kommer ni att skicka ut "sömnadsförlag" till gästerna så att de kan sy kläder själva eller har de flesta egna sen tidigare?

• Kirsto

insideharmony: Mm, det blir ju betydligt mer påtagligt om man verkligen känner/ser bevis för att det är så förstås. Själv har jag många men blygsamma talanger. Inget som liknar en sån gåva som din. Roligt att du berättar!

• Isabeau

Kirsto: det låter jättefint och vilken kul idé med era huvuden på kungaparets kroppar! När du gjorde kortet, la du då in ett papper som du fäste tapeten på och sen dolde med fodertyget? Du har så många bra idéer så du kanske får byta yrke till professionell pysslare istället? Jag väntar med spänning på monogrammen!

• Kirsto

Isabeau: Lägger ut två varianter nu (håller tummarna för att det ska lyckas utan problem), en med röd text på gul(d)bakgrund och en med gul text på röd bakgrund.

• Kirsto

Isabeau: Nej, det är väl vad jag borde ha gjort kanske... Vi limmade tyget direkt på tapetens baksida och ska sedan klistra dit ett papper på ena sidan med själva texten. (Och jajjamen, pysseltokig är jag. Som bara attan! Men det är ju så kuuuuul! )

• Isabeau

Kirsto: WOW, de var jättesnygga! Tack så mycket! Det blir lite lättare att visulisera sig det hela när man får det med färg på. Tror att guld på rött skulle bli toppenbra. Jag var och köpte lite papper i helgen som jag får testa på, fast får göra det i morron, sambon börjar lessna på att jag sitter vid datorn hela kvällen

• Kirsto

Isabeau: Tyckte också att det blev fint!

Måste jobba lite innan sömnen nu. Sov gott! *vinkar*

• Isabeau

Kirsto: nu har jag testat att skriva ut det flerfärgade monogrammet på papper för att se hur det ser ut och jag tror att det skulle bli häftigt! Har du själv stämplat med en stämpel med mycket detaljer och hur blev det då i såfall?

• Kirsto

Isabeau: Det blir perfekt med stämpeln! Det blir i de allra flesta fall precis som du har tänkt, enfärgat och finfint. Ibland kan man trycka lite för mycket på ena sidan och då blir färgen lite svagare på en sida. Tycker dock att det är viktigt att stämpeln inte blir för fjuttig eftersom man vill se alla figurerna utan förstoringsglas.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???