• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • solpingla

kristo:
    har du lust att hjälpa mig med monogram för F&M är du snäll
    hör av dig
    lillis73@msn.com
    kramizz!!

• Isabeau

Tänkte skaka liv i den här tråden (totalt avsomnad under 2 dagar, hemska tanke )
    Hur går det med era inbjudningar/er festplanering/klänningar osv? Har själv beställt en stämpel med lite medeltida stuk och håller på att experimentera med inbjudningar. Bandet vi tänkt boka var tyvärr upptagna på vår dag ,men vi får se vad vi hittar på istället!

• Kirsto

Isabeau: Vilket band hade ni tänkt boka? (Tänkte om jag kunde hjälpa till med några nya tips när jag vet vilken stil ni vill ha).

• Isabeau

Kirsto: vi hade tänkt boka Falsobordone som kör lite medeltida stuk. Men du är ju i "rätt bransch" så du kanske har några tips, eller vill sjunga själv? Har du några tips så är de välkomna!

• Kirsto

solpingla: Har inte hunnit ännu, men håll hoppet uppe! Endera dan kommer det ett mail!

• solpingla

Kirsto:
    tackar tackar jag väntar spänt
    kramizz!!

• Kirsto

Isabeau: Falsobordone är bra! Har två tips från Örebro/västerås. Fästig (tror iaf att de spelar fortfarande, jag flyttade ju från Örebro för 3,5 år sen) och Gauta Galder. Lite mer musica alta (säckpipa och TUUUUUUUUUT än finlir) över Galder, medan Fästig varierar lite mer mellan olika instrument (tex sång och fela) och därav också volymen.

Faust är ett annat bra band (Erik från Falsobordone är med där, så det kanske krockar?). Tror att priset är högre för dem, eftersom de är fler yrkesmusiker där. Men de låter bra!

Det var nog de band jag kommer på nu, men med lite tur hittar du fler band i folkmusikkatalogen. www.rfod.se och gå till nämnda katalog.

• Kirsto

Isabeau: Glömde ju! Nja, jag älskar ju att sjunga (särskilt medeltida faktiskt), men det blir ju lite lamt med bara en sångerska och inget bröt. Får skaffa mig spelkompisar.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???