• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: Det jag skrev ut satte jag på ett rött papper och behöll lite av det vita runt om som en ram och det blev kalas so far! Fast stämpeln blir nog tokdyr för jag skrev ut den i 5*11. Huuu, nu ryker lönen men det ser väldigt häftigt ut!

• Kirsto

Isabeau: Å fy fasen, vad ballt! *hoppar upp och ner* Tjuuuuuusigt med stort! Kolla upp vad det kostar innan du ger upp storleken. Och kolla om du kan tänka dig ett mindre format på själva korten så kan du behålla proportionerna. Men du? Valde du bilden med röd bakgrund och gula bokstäver? Eh.. Går det att begripa vem av dem jag menar?

• Isabeau

Kirst: hallo again! Ja, det var den varianten med röda bakgrunden och gula texten. Min kille som är lite mer haj på Photoshop gjorde det röda mer mörkrött så det blir samma färg som på bakgrundspappret (om vi nu ska ha mörkrött papper) och då blev det så klockrent så att man nästan blev vattenöga *tokskrattar*! Jag är dig evigt tacksam för den tid du la ner för att hjälpa mig!

• Isabeau

Glömde säga att jag testade på ett rektangulärt kort, men måste även prova med ett kvadratiskt. Vi provade att minska ner monogrammet också och det funkar fortfarande i 4*8,xx men visst, more is more

• Kirsto

Isabeau: Bara roligt att hjälpa till, särskilt när du blev så nöjd med resultatet! Men hur gör ni om det blir en stämpel? 3 lager papper då? (Kortet, vitt papper, lite mindre rött papper med stämpel på?) Blir i så fall väldigt arbetat och fint, om än lite pilligare att sätta fast. En del använder dubbelhäftande tejp som är lite tjock för att få distans mellan papprena. Kanske inte helt medeltid, men snyggt ändå.

• insideharmony

Isabeau, ja ha hittat sömnadsförslag som ja kommer att skicka ut till gästerna. Å många av dem vet redan om att det ska bli medeltid. Så då ha ja oxå sagt till dem att börja planera sin klädsel. Å de går ju att hyra oxå ska kolla upp vart man gör det. Ha även hittat enkla mönster å beskrivningar på hu man gör. Å även en del mer avancerat för dem som vill ha d.

Kirsto, alla har vi gåvorna på ett el annat sätt. Men vissa av oss har dem mer utvecklade bara.

• Isabeau

Kirsto: tänkte du på såna där små fyrkanter? Typ 4*4 mm? Har funderat på att köpa såna, för det är snyggt om översta lagret poppar upp lite!

insideharmony: häftigt att alla ska ha medeltidskläder på ert bröllop. Går det att hyra kläder nära er? Har själv försökt leta häromkring men inte hittat nåt. Hur många varianter på kläder skickar du med beskrivningar på?

• solpingla

insideharmony: har du så att man kan få ta del av dina mönster som du skickar till dina gäster

kramizz!!

• Isabeau

insideharmony: har du bestämt dig hur du vill ha dina inbjudningskort nu?

• insideharmony

Isabeau & solpingla, ja har inte hittat nåt ställe här ännu, men hittade nåt på nätet men vet ej vart de var, men tro ej d va så dyrt å hyra iaf. Visst kan ni få mönstren el snarare beskrivningarna. Men inte i kväll för ja ska lägga mig nu, ska upp i morgon å orkar ej leta vart i datorn de ligger. Nattiz nattiz på er ;)

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???