Loggade in sent nu här idag :D Men va kul d va å se hur mkt d ha hänt här i tråden. Att ni trivs här de syns, å de var ju d som var tanken ;)
Jo Moulin, att vi valde medeltid är för d va ja som ville d. Mitt krav för om ja skulle gifte mig.
Själv är ja ej me i kyrkan. Är häxa å har utövat sånt i hela mitt liv, (ja e 33 år).
Såg filmen Vit viking för 13årsen, å när de vigde sig där så fastnade jag så för den ritualen de gjorde. De fick lägga varsin hand på altarebordet med handflatan uppåt Den som vigde dem, skar ett snitt i deras vänstra handflata, som de sen tog varan i handen å de band ett snöre om.
Alltså, de svor i sitt eget blod att älska varandra i evighet (som man gjorde blod systrar å blods bröder som barn).
Efter som att kyrkan ej är ngt för mig (ja förkastar ej religionen bara prästeskapet men resp dem som är relligösa) å de brände sådana som mig på bål, så skulle ja aldrig stå å lägga ett sådant löfte för en präst.
Men den dagen bestämde ja mig för att det skulle bli på asatro. Men sen har ja vidareutvecklat mina tankar å nu ska vi ha 3 häxor som viger oss å det blir enl. min egen tro där.
Känner att det passar bäst in i en medeltids miljö där av medeltiden, å det kommer då att bli med inslag av fantay för vår del. För mig är detta bara mest naturligt.
Men kanske kan d komma sig att folk tycker d e spännande med medeltid för man säger ju att man gifter sig me drömprinsen :D å han ska ju komma på en vit häst. Hur många av M2B:na till alla BT:s brudar ha kommit på vita hästar då tro :D så man får väl skapa sig d själv då ;)