• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: Jag är säker på att det kommer att kännas bättre när stämpeln kommer. Det värsta är att vänta på att få saker gjorda. Håll ut!

• Isabeau

Kirsto & Sol: tack för peppningen! Ni är såå goa Det känns faktiskt bättre redan idag, man har väl sina dagar...

Jag får väl embossa lite provsaker så kommer jag nog bli bättre. Tur att man är lättroad

Vad tycker ni förresten om Save-the-day-kort? Är det kanske för tidigt att skicka ut inbjudningskorten i februari eftersom vi gifter oss i augusti? Jag köpte förresten frimärken med hjärtan idag..det kändes lite kul faktiskt att det finns såna!

KRAMAR till er!

• insideharmony

Som ja skrev tidigare Isabeau så böhöver du nog knappast skicka ut save kort först när du ändå kommer vara ute i så god tid.

Men träning ger ju färdighet så de e ju inte alls fel att börja träna lite embloss redan nu. Så känner du ju dig säkrare när du ska starta me orginalen.

Å allahjärtans frimärken tänkte ja oxå köpa till våra sen. Men de gör ja nästa år för de kanske höjt portot annars å de hade ju varit tråkigt om ja måste sätta på vanliga extra frimärken då :D

• Isabeau

Inside harmony: ja, de kanske trycker hjärtfrimärken varje år och då skulle jag också vänta. Håller med om att man ju bara vill ha ett frimärke!

• Isabeau

Ujj, känner mig lite snacksalig! Funderar som sagt på att rita upp vårt vapen lite tydligare. Har ju en massa skisser, men jag måste nog göra en ordentlig satsning.

Skrev nog lite fel tidigare i bara farten! Jag har ju embossat en hel del innan, så jag menade nog att jag skulle må bättre när jag fick embossa lite mer.

Ibland blir det fort och fel Tur att man får förtydliga sig lite. Längtar som sagt efter stämpeln. Den skulle vara klar nån gång i mitten av februari fick jag veta. Usch, det är ju en halv månad kvar...Hur ska jag stå ut?

• insideharmony

oki isabeau :D
    Men de tycker ja var en jätte bra ide att rita upp vapnet tydligare, så få du stillat din rastlöshet lite på vägen.

Ja e ju oxå rastlös å vill komma igång me föreningen. Vi ska ha vårt första möte på torsdag :D då ska vi gå igenom lite upplägg å välja styrelse å berätta för de andra hu vi tänkt driva den å så, inför att min blivande svärmor ska prata me våra sponsorer den 16:e. De e hon som ha fixat fram dem :D

Men de är ingen ide att köpa in nått att börja tillverka om ja kommer att bli sponsrad till de sen. Så ja ha gått här å klättrat på väggarna å planterat om varenda blomma ja har (för att få pyssla)

Gått ner till scand hand å köppt ytterkrukor för 1:-/st som ja målat vita å gjort servettdecopage på sen.

Å det är nu i jan feb blommorna ska planteras om. För nu startar växtperioden. Men ja tjuvstartade me de flesta redan i dec å de satte igång å växa så de knakade (satte oxå i en pinne växtnäring i varje kruka).

Ja ha även sått lite kul grejer som citron, appelsin, paprika, chili å ett körsbärs träd :D

Körsbärsträdet ska ja ha på balkongen å sätta ut den dan bi skaffar hus sen. (planerar de om ett par år).

Syrran ha en stor chili å en paprika å båda bär stora frukter så min chili är en bäbis från hennes planta.

Så nu under jan ha ja köpt på mig biligare skott i affären, som ja gått direkt hem å planterat om i större krukor.
    Nu hotar ja fam att de snart ska bli en regnskog här inne när ja e klar *garv*

Då kan ja ju tillägga att för ca 1 1/2 år sen hade ja ej en enda blomma för växter ha alltid bara dött för ja glömmer av dem. Men sen ja började skärpa mig fö 1 1/2 år sen å köpte på mig lite blommor. Så ha ja nu jätte mkt fina växter å börjar nu även ge mig på de svårare ;)

Ja allt för att stilla rastlösheten inför att få pyssla *garv*

/Sol.

• Isabeau

Sol, du är så himla pysslig *suckar avundsjukt*! Jag kommer mig inte för att göra nåt fast jag har så många saker som jag borde ta tag i. Fast det där med att plantera om blommorna kanske är på en lagom nivå för mig Jag har några som börjar växa ur sina krukor och det är mest rötter i krukan..

Vi planterade chili för nåt år sen och det blev rätt mycket. Kul att kunna odla nåt som man kan äta upp sen också. I år blir det nog lite tomater igen.

Decoupage har jag också pysslat lite med förut. Jag gjorde om några stolar och satte fast bokmärkesblommor och lackade över. Det blev snyggt, men det tog ju lite tid eftersom jag först var tvungen att måla om stolarna. Annars brukar jag måla lite olika saker till folk i födelsedagspresent och så. Då kan man sitta vid TV:n och slappa och ändå pyssla lite samtidigt.

Har också funderat på att göra ett eget halsband till bröllopet. Men jag måste hitta snygga berlocker och pärlor till det först.

Du måste berätta mer om föreningen sen. Va kul att alla är så engagerade och att svärmor fixar sponsorer!

• Isabeau

Solpingla, Drakdal m.fl! Hohoooo, var har ni tagit vägen?? Vill höra mer om hur det går för er! Är det några fler här som planerar medeltida/fantasy/historiska bröllop så vore det kul att höra mer om det!

• Kirsto

Isabeau: Tjena kompis! Allt väl? Sitter som vanligt och gör monogram... *s* Kul är det!

• Drakdal

Vi planerar faktiskt inte ett medeltida bröllop utan ett vanligt med medeltida inslag som gycklare och medeltidsdans:) Har pratat med min florist som tydligen dansar medeltida dans och hon erbjöd sig att tillsammans med en av sveriges ledande medeltidsdansare komma och dansa på vårat bröllop mot mat och bensinpengar från stockholm! :).

Att vi väljer att ha ett traditionellt beror mest på att vi har många vänner som vi vet skulle känna sig obekväma i medeltidskläder och det vill vi inte, dessutom håller vi på mycket med medeltid under sommrarna så har vi lite prestationsångest över att vi ville att alla skulle se perfekta ut tidstypiskt och det skulle aldrig fungera. Ytterligare har jag väl alltid drömt om ett traditionellt bröllop...

trots allt det vill vi ju ändå framhäva våra intressen så då fick det bli en kompromiss.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???