bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Tja alla brudar.
Jaha, idag ska man till smeden :) Jag som inte har en susning om hur min ring ska se ut, men hon som ska göra ringen verkar vara riktigt duktig så jag får väl lita på henne.
Gav svärmor en förtitt på våra inbjudningar i helgen ( www.romance.se/senet/index.aspx&PId=887954 ), och hon va sisådär glad. Vet inte vad det är med tanten, men hon verkar inte direkt glad över våra planer. Vet inte varför, vi har varit tillsammans i snart 8 år och hon och jag har alltid kommit bra överens, vi är där och käkar middag ganska ofta pratar i telefonen varje dag. Men nåt är det med henne. Det är tur att alla andra är glada för vår skull iaf.
Så nu fick jag ur mig det.
Föresten, fick ett tips av min mamma om fina billiga klänningar www.bridaloutlet.se , kan vara nåt för er också kanske. Jag har fastat för Bianca under Dreams by Renee. Vad tycker ni?
githkat
Klännigen är hel fast den se som du ser ut som den vore tvådelad. Den sitter ihop så det blir igen glipa imellan.
sofiefredrik
Min klänning var provex så jag fick betala 5000:- stället för 6500:- Känns ok. Min budgett för klänninge låg på 6000:- då då vår man väl vara nöjd. Provade dock en sååååå attans fin klänning men den skulle gå lös på 9000:- men den satt som en den vore gjord för mig. Det var dock lite för "mycket" klänningen till den stl på bröllop vi ska ha. Men så underbar den var. Tror bara klänningen väge 3 kg.
Jag är sååå glad! Jag köpte klänningen, den satt som gjutet på mig, både på längden o bredden. Det gick inte att pruta alls så budgeten på 3000 kr sprängdes Men men den är värd varendra krona!!!
Sofiefredrik
Grattis till köpet!! Vilken blev det nu då? Får man se kankse??
Hålla budgett är inte lätt. Vår kommer att spricka så det smäller om det är jag rädd. har väntat så länge på detta och nu vill jag göra det ordentligt:)
Therése 2006-07-01
det där med svärmorsor blir man inte klok på. MIn är väl snäll men reagerade väldigt konstigt när vi berättade att vi skulle gifta oss. INte frågar hon nått heller utan man får alltid ta upp det själv. Tror hon gör det med filt för att hon sen ska kuna vända det mot oss, att "hon får ju inget vet" och "ni berättar ju aldrig nått för mig" mm.
Som tur är bor vi 25 mil ifrån och vi behöver inte därför inte blanda in dem mer än nödvändigt.
Hej
Vi ska också låta en guldsmed göra våra men det blir inget specielt. likanande ringar går att köpa. Men vi har fått guld efter bla min framor och sambons morfar och dessutom 5 diamanter av svärmor och där spicker ju det jag tidigare skrev om henne:) Så våra ringar kommer totalt gå på 2400:-.Även där håller budgett och det med en hel del.
blondie
Var det en Benjamin Robert du provade för 9000 Jag provade också en som satt som gjuten men som också kostade 9000:- och det var för mycket för mig!
Det där med underkjol har jag glömt att fråga Kom inte iväg dit idag men ska dit i morgon på lunchen.
Vad har ni tänkt ha för skor?
Jag hoppas kunna hitta några billiga i vår/sommar efter studenter mm.
Blondi
Känns ju skönt att det är fler som har knäppa svärmödrar. Min svärmor avbryter mig när jag berättar om våra planer, men svärfar däremot tycker det ska bli jätte kul och hjälper oss med en massa.
Våra ringar kommer inte heller bli nåt speciellt. Eftersom våra förlovningsringar är gjorda av titan så kommer vi göra vigselringarna i silver, och eftersom det är en billig metall så kan man göra dom precis hur man vill och betala för jobbet istället. Plus att silver och titan är väldigt snyggt ihop.
Men vilken tur du har som får både guld och diamanter, då behöver ni ju bara betala för jobbet.
blondie
Var ska ni göra era ringar? Jag har varit inne på guldsmedjan och dom verkar toppen! Men jag har en som jag väntar på ska komma med sitt pris på ringarna innan jag bestämmer mig. Annars blir det där.