• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • GithKat

Vi räknar med ca 55st max 60 (får inte plats med fler) Budgeten är satt på mini.. Vi har inte direkt sparat en massa utan snarare delat upp kostnaderna under året. min klänning är köpt, mamma ska binda blommorna. Pengar är undanlagda till ringen, min frissa. Servetter, viss dekoration är klart och jag gör alla trycksaker själv. Det som kommer kosta de kommande månaderna är inköp av alkoholen och maten vi ska laga, samt tårtan. Det räknar jag med kommer gå på ca 10 000 och då är det tilltaget i överkant. Det vi inte räknat med men som nog kommer att kosta är övernattning för oss på hotell. Vi hade tänkt sova i svärmors stuga men det verkar inte bli så till vår stora sorg.

• Therése 2006-07-01

Ah ok. Vi lyxar till det med det mesta så vårt blir lite dyrt.

Varför kunde ni inte sova där?

Eftersom vi gifter oss ute i ingemansland så har vi lånat svärfars sommarstuga som han hyr ut. Den ligger lite avsides mitt ute i skogen så det blir nog mysigt, men vi kommer nog få cykla dit. Och det kommer nog gå bra vid 5 tiden på morgonen :)

Vart går bröllops resan?

• GithKat

Vi håller på att renovera stället och till sommaren är det tänkt att vi ska fixa till badrummet. Det är min M2B:s lillebror som ska kakla badrummet då han är murare och plattsättare. Saken är den att han kommer inte ha semester förrän efter vårt bröllop, därför kommer det inte finnas något vatten där ute då rörmockare kommer dra nya ledningar mm.

Ni får det nog roligt med cykeltur mitt i natten.. se till å ha bra lampor..*fniss*

Bröllopsresan har vi ännu inte bestämt, men vi fick en resa på Götakanal i julklapp av sväronen så det blir en minitur bara vi två efter bröllopet.
    Vart ska ni åka då?

• Therése 2006-07-01

Attans, du får väl se till att han jobbar på helgerna så kan han säkert få ordning på huset innan ;)

Vi har inte heller bestämt oss helt, men vi väntar med resan till hösten och åker iväg antingen till Zanzibar eller nya zealand. Då hinner vi spara ihop till pengarna efter plus att vi ska önska oss presentkort på nån av resebolagen.

En sak jag måste ta hand om själv är stols dekorationer. Kan inte hyra sånt då stolarna har karmar (morr). Några bra ideér?

• Pilularia

GithKat: Mmmm jag har ingen aning om hur jag ska ha håret... Sminkning ingick och hur mycket dom skulle ta för tärnan glömnde jag fråga?!!!(virrigt värre!)

Ett litet tips för er som inte hunnit (?!)göra inbjudningskorten och kan tänka er att ha guld och silver... Jag var och fyndade en massa saker på Plantagen(blomsterbutik) där hade dom silvertråd och guldtråd, blomsterpinnar(i metall för blomsterbinderi) band av olika typer, silverhjärtan i tyg (dekoration ca 2*2cm) och färgade "stenar" i plast. Allt var på 70% rea så jag fick en hel kasse med roliga pysselprylar... Vi har inte riktigt satt något tema men något i silver och lila låter inte alltför udda...

Det där med inbjudningskort... Knepigt men vi kommer nog att skicka ut dom i mitten av februari och sedan kanske en påminnelse senare(istf "save the date")

Nej ska försöka sova med allt det där bröllopsgillret i huvudet...vilket inte är så himla lätt alla gånger. Är det så här jobbigt nu, undra hur det blir sedan?

• tessan1/7-06

Jag hade också tänkt att jag ska sända ut mina inbjudningskort i slutet av februari. Har bara börjat skissa på dem, börjar känna mig lite stressad. + att det inte är säkert om vi får vår festlokal längre! De kanske går i konkurs.... vad gör jag då? Alla bra lokaler är ju redan bokade. Oj, oj, känner hur stressen smyger sig på.

• Blondi

Hej
    Hade en marddröm inatt!! Om bröllopet så klart! Jag var i kyrkan i min fina klänningen men stog inte där framme utan smög mig in ich satte mig i en bäckrad långt bort. Sen ställde sig alla min tjejkompisar upp sig i en rad och bröjar sjunga huvud-axlar-knä-och-tå för mig i kyrkan. Jag hade inga blommor för de hade vi glömt, håret var i fläta för jag hade bestämt mig för att fixa min frisyr själv. ja det var en massa tokigheter hela tiden. Kan tänka mig att dessa drömmar kommer dyka upp lite då och då fram till bröllopet.

• Therése 2006-07-01

Blondi

Känns skönt att fler har det problemet. Jag har också drömt om det, men jag va försenad till kyrkan när jag kom på att jag varken hade klänning och hårförlängning, men värst av allt, jag hade inte skickat ut inbjudningarna.

Man får väl hoppas på att man inte glömmer bort den biten när det väl kommer till kritan.

• BoIs

Hej allihopa...Har inte kollat tråden på ett par dagar och har nu suttit och läst igenom alla sidor jag missat...hu...
    Välkomna alla nya brudar!!
    Kul att läsa om hur långt ni kommit.
    Vi blir ca. 80 pers på bröllopet och har skrivit fint i inbudan att barnen är välkomna på vigseln men att festen är för oss vuxna så de ombeded lämna de små hemma. Tror i och för sig inte att det blir några problem. Klänningen är inhandlad men skall till malmö på tisd och prova andra klänningar bara för att man skall få lite känsla...ja, vet att jag är knäpp men det får ni stå ut med...Köpte klänningen via nätet så därför har jag intevarit iväg och provat någon klänning mer än just min när den kom. kan då passa på att fråga lite omunderkläder, och vilken typ man skall ha. Finns det helkorsett från hals till tå pga alla extra kilo som behövs snörpas in???hihihi.
    Köper sedan två set, ett att ha på under dagen och ett ta ha när man fixat till sig för bedtime. Skor kollar jag oxså under våren när dom ljus kommer in. Tror att man kan hitta kanonskor till ett bra pris utan att det skall vara just bröllopsmärken.
    Frissan är bokad sedan länge och priset har jag ingen aning om. Tärnorna betalar sitt själv och maken och barnen fixar till sig innan under veckan.
    Ni som undrade över dukningar, gå in på ex. google och skriv bröllopsdukningar eller kolla på den ultimata bröllopslänkarna här på BT där måste ju finnas massa förslag. Vi kommer att köra med vitt och grönt. Skal köpa enkelt papper till kykan och festprogram när jag är i malmö nästa vecka. Inbjudningarna är på den finare varianten, men vi tycker att det kan vara ok med lite enklare papper på de andra. Det blir ju 80gäster till festen och säkert fler som kommer till kykan för att titta.
    Woops...det blev långt hoppas ni orkar läsa. Nu är det lunch och måste ut och handla godis till barnens julgransplundring på sönd.
    Trevlig helg!!

• GithKat

Therése 2006-07-01: Går inte få honom jobba varje helg.. kostar för mycket att köra då han bor i Göteborg och stugan ligger 6 mil från Nässjö. Det blir lite mycket köra fram o tebax. Ang stolarna... hmm sy till lakan kanske kan vara något... eller kan de inte vara som de är?

Blondi: Jag har oxå haft mardrömmar om bröllopet. Dock inga hemska däremot knasiga.

BoIs: Förstår det där med att prova andra klänningar. Det är en speciell känsla å göra det
    Vi ska oxå ha billigare papper i festprogrammet. Har köpt lite styvare silverfärgat papper till fram och baksida men övriga papper blir vanliga kopieringspapper. Även vigselprogrammet kommer tryckas upp på kopieringspapper.
    Ang skor så köpte jag mina begagnade. Jättefina, ser nya ut sen är de redan ingångna vilket jag ser som ett plus. De är faktiskt jättesköna så jag kommer nog inte få ont i fötterna av dem. Förresten har jag lagt upp bilder på mina servettringar de finns på min msngroup
    groups.msn.com/GithochLasse8juli2006/dekorationermm.msnw

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2