• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Tess**

tesan 1/7-06

Vi gifter oss 29 juli! Tiden går fort, speciellt när mn har 2 barn som tar mycket tid. Men jag tycker jag har det mesta under kontroll.

• Tess**

blondie

Ja, hur ska vi göra? Har du betalat hela summan på klänningen? Jag har bara lagt handpenningen 1500:-. I värsta fall får dom väl behålla den om jag hittar något annat. Det jag funderar på med min klänning är att den är väldigt lågt skuren i ryggen och är nu lite orolig för att den inte ska sitta uppe av sig själv då jag har ganska stor byst också. Vill ju inte få stora märken av dom smala axelbanden, att dom skär in. .
    Vi var som sagt där igår och provade jackett och frack, men vi har båda varit inne på frockkoat? (Vet inte hur det stavas.) men det har dom inte på BH. På krinolin hade dom men inte i min blivandes strl(är lååång med långa armar). Så sista anhalten blir tannefors, där hade min kompis man hyrt när dom gifte sig 2004. Annar lutar det åt jacketten på BH med väst med lila mönster i samt lila plastrong. Vi ska ju ha bl a lila som tema. Men jag ska dit i morgon och prova min klänning igen för att vara säker på att den sitter uppe!!
    Som sagt hoppas att offerten är till sin fördel, annars har vi inte heller någon lokal ännu! Var ligger gammelgården? Har bara bott i trakterna sedan maj 2003.

• tessan1/7-06

bröllpo 2006

oj oj oj! En liten miss på min bröllopssida, men nu är det ändrat. kl 15 ska det vara...tror jag... huh, nu blir jag osäker. Jag har skrivit 15.00 överallt utom på min bröllpssida. Usch, hur kan jag vara så vimsig?! :-0 måste nog ringa till Alster imorgon och prata med dem. Vi har ju också bara prelumenärbokat. Får skylla på att jag blivit en vimsig mamma. Har så mycket att tänka på numera.

Mina blivande svärföräldrar har ett par bekanta som ska hjälpa oss med maten. De ska både tillaga den och servera den. Det bokade vi också för länge sedan + att min toastmadame har en syster och kusin som gärna hjälper till att servera. Det känns skönt.
    Hur gör ni med musik. Min M2B har en vän som är DJ och har lovat att ställa upp och spela. Visst skulle det vara kul med ett live-band, men vi har inte en enorm budget.
    Vet du om de dekorerar kyrkan? Med lite björklöv vid ingången eller så?
    Visst är det spännande! Det känns inte som det är så långt kvar längre.

Tess**

jag har bara ett barn, Filip 7månader, och tycker att jag har fullt upp. Är imponerad av att du kan känna lugn och att du har kontroll över allt. Jag känner mig stressad för jämnan. Men jag stressar upp mig över sådant som ska göras, som jag tänker på, inte det jag gör. Önskar dig all lycka!

• Tess**

tessan1/7-06

Just nu känns det som om allt är under kontroll men vänta bara, går något som jag inte tänkt då är jag snart ett nervvrak
    Vill bara få tältet klart samt cateringen, då är det mesta klart. Inbjudningarna bara väntar på att få bli skrivna . Har du bestämt vad du ska ha för ring?
    Jag väntar även där på offert för att få den gjord av en guldsmed. Den kommer antagligen se ut så här:
    www.algonet.se/~diamant-/07/sc/240rg3.jpg

• Blondi

Vilka lyxiga problmen vi har egentligen!! Om våra dyra klänningar är de rätta!!??!

Tess
    Gamelgården ligger på vänster sida när man kör mot Veta kyrka, en bit in , röda byggnader. Jag har betalt hela min klänning, min toastmade satt och övertala mig om att klänningen VAR fin och det är den RÄTTA. Hon har själv varit emd som smakråd. men jag får väl springa till BH och prova i mellanåt. Frockcoat ska ju min ha också!! De har inte det alltså!! Men ............. Attans, Går dit och ser vad de har det är ju trots allt gubben som ska bestämma. Hur gamla är dina barn?

• tessan1/7-06

Tess**

vilken vacker ring!
    Vi håller på att kolla runt lite på ringar. Både jag och min M2B ska ha en ring. Vi ska antagligen ha en väldigt enkel modell, eftersom våra förlovningsringar är lite speciella. Det finns liknande på www.vigselbutiken.se/ om du kollar under tvåfärgade guldringar, så finner du Fantasy, 2287/4RV. Hur ser din klänning ut?

• bröllop2006

tessan1/7-06

*ler* då va det er jag hitade iaf:) tänkte annars att jag hittat det 3:e brudparet som gifter sig där samma dag efteresom de tiderna som fanns var 14,15 & 16 :)

Ingen aning om de dekorerar:/ annars får vi väl slå oss ihop & gå ut i skogen & hämta lite björkar:)

Vad ska ni ha för tema? blommor?

Vet ine hur vi gör med musik.. vi har oxå en mindre budget så det blir ett liteenklare bröllop.. men nog så fint & stämnngsfullt tror vi:)

Marie

• Överlycklig

HEJ! Nu återvänder jag ifrån de döda.. jag har legat totalt utslagen i ca tre veckor... och allt pga vår Malaysia resa i november...men nu mår jag bra igen även fast läkarna säger att jag får nog räkna med ytterligare en månad innan jag är helt pigg...

Dock fick jag gjort något när jag var sjuk, ÖB annonserade om riktiga champangeglas för 1 kr/st... så jag ringde min kompis som fick åka dit och köpa åt oss, det blev billigare än de engångsglas som vi hade tittat på i Ullared!!! Så om ni saknar kolla snarast på ÖB om de finns några kvar...

Ha det bra så hörs vi snart igen!

• tessan1/7-06

Hi hi hi.. imse vimse, det är jag det!
    Vi ska ha vitt och silver som tema. Jag ska ha en droppformad brudbukett m bl.a vita rosor. Vi kommer att använda mkt gröna växter som bordsdekorationer m.m. Min toastmadame ska göra ett blomsterarrangemang som jag och min M2B ska ha framme vid oss. Det blir vita blommor,gröna växter med någon silver dekoration i tror jag

• Brud060708

Hej igen!
    Åter igen så har man fått lite frid i huset och kan drömma lite om dagen D.

Vi har nu berättat för våra föräldrar och de blev alla glada. Samtidigt kunde vi känna att vi gjort rätt med att vänta med att tala om våra planer då deras plander och idéer kom på löpande band.

Fick även klart med solist - hon kommer att förbereda två låtar och det blir en överraskning för oss vilka hon valt. Känns roligt att inte känna till allt utan att även vi får något att vänta på.

Man blir lite avundsjuk på alla ni som redan har era klänningar klara och kan prova dom min ska sys upp så och är inte ens påbörjad än. Det känns dock helt rätt att själv designat sin klänning (klänning och jacka med släp för då hoppas jag att jag kan använda klänningen till många andra tillfällen).

Ska snart åter fara iväg på resa då jag fick en vecka på Grand Canaria av min mor som födelsadagspresent. Ska bli skönt med en semestertripp utan familjen - en bra avkoppling inför allt som komma skall.

Vi slår även till och köper oss en stuga i närheten av mitt föräldrahem så det blir nog bara vatten och bröd efter den 8 juli men på kärlek man man leva länge...

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2