• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • 1juli06

Jag har köpt klänningen, skickat inbjudningarna och e igång med det mesta... planerar just nu hur jag vill ah dukningen (ska göra det själv)

• Blondi

Hej
    Dukningen kommer jag inte överlåta till min värdinna (f.d kock) och min mamma. De kommer att få de saker jag vill ha med, dukar servetter, ljus, mm så får de göra vad de vill med det. Men jag har inte riktigt tänkt hur det kommer att bli. Vår värdinna är även vår "wedding planner" så det bollas mycket med henne. Jag känner att jag inte vill veta hur det ser ut utan vi vill ha en överaskning. Är bara lite orolig för att mamma ska göra en ful brudbåge.

• 1juli06

Haha hoppas den blir bra.. själv kan jag inte låta bli att göra det själv..

• Blondi

1juli06

jag vill ju egentligen men jag litar på min kompis och vet att det kommer bli jättefint. Dessutom har jag tänkt att dagen innan ska vi själva göra så lite som möjligt. Typ få massage och fixa naglarna.

• Therése 2006-07-01

Hm, när man kollar hur långt ni har kommit så får jag lite panik. Allt jag har är kyrka, lokal och inbjudningar :(

• GithKat

Therése 2006-07-01: Ta det lugnt du har tid på dej Snart dags att kolla klänning och övriga kläder samt ring om du inte redan gjort det. Börja även tänka över vad ni ska ha för mat och hur du vill vigseln ska gå till. De stora och viktigaste sakerna just nu har du avklarade, du hinner med det andra oxå.

• Therése 2006-07-01

GithKat

Det känns bra att höra. Ringen är under kontroll, ska till smeden på måndag. Och jag vet vad jag vill ha och vart, men har bara inte tagit mig i kragen och bokat, för att jag har trott att jag varit för tidigt ute. Men när man hör er så känns det som om det bara är att tuta och köra.

Ni som ska gifta er 1/7, när hade ni tänkt att skicka ut inbjudningarna? Jag hade tänkt mig slutet på mars.

• GithKat

Therése 2006-07-01: Jag gifter mej helgen efter dej och med tanke på att det är semestertider när vi gifter oss så ska vi skicka ut våra i slutet på januari. Osa är satt till den 22 maj så våra gäster har tid på sig att lämna svar om de kommer eller ej. Vi har även påtalat för de flesta att vi gifter oss så de vet att "save the date". Tror att slutet på mars är i senaste laget då många bokar in sina semestrar långt innan. Men om man påtalar att de ska "save the date" så har man lite större spelrum, de vet att något av vikt händer.

• friedchen

Jag håller med GithKat. Ska också försöka få ut mina inbjudningar i slutet jan-början feb bara pga semestertid. Gifter mig också 8 juli.
    Dock har jag satt osa till 7 maj. Är det lite tidigt? Man vet ju med sig att folk har mycket för sig i maj/juni och har lätt att "glömma" att anmäla sig. Jag kanske är för nojjig.
    Är nojjig över ALLT vad det gäller bröllopet. Inte minst ekonomin. Suck!

• Therése 2006-07-01

Ah ok, kanske ska skicka ut dom i slutet av feb istället. Kan vara värt att tänka på.

Får man fråga vad ni har för budget på ert bröllop? Vi har inte sparat så länge, så nu sparar vi allt och snålar järnet. Och det är jätte tråkigt :(

Hur många ska ni ha på festen? Vi har räknat på 95 st.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2