• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Blondi

Githkat
    Vilka fina servettringar!! Jag hade tänkt göra nått liknande först fast med bara vita pärlor på men nu blir det nog att jag knyter ett vitt organzaband runt istället. Kankse at det kommer vara en vit pärla i mitten av rosetten också. Det kommer även vara vita organzaband runt festprogramet och en vit pärla längst ned.

• GithKat

Blondi: Tack, ditt sätt lät himla snyggt. Vi ska inte ha några band runt festprogrammen men de jag har sett som har det är det himla fint på. Har precis ringt och preliminärbokat sviten.. Hade eg velat sova i stugan men som det ser ut nu så kommer det inte gå...*suckar stort* Fast sviten har bubbelbad.. hehe inte helt fel faktiskt.. ohh så gött det kommer bli å bubbla på natten..

• Therése 2006-07-01

GithKat

Ajdå, men jag tror nog ni får det bra iaf. Kollade på dina dekorationer, va duktig och flitig du har varit.

Problemet med stolarna är att dom är gjorda i trä med svarta karmar, inte vackra, men dom fanns i lokalen, så jag tyckte det va onödigt att hyra in andra då. Bord finns också, men jag vill ha runda, så dom får jag allt hyra in.
    Däremot så hitta jag detta idag:

www.yourweddingcompany.com/index.php/action/showProject/projectId/27/categoryId/109/

Och det tänkte jag nog satsa på, för att få det så enhetligt som möjligt då jag ska ha allt i vitt.

• GithKat

Therése 2006-07-01 lite pill har det varit och endel är det kvar.. gillar att hålla på lite då och då. Pärlorna var bara tänkt som ett test först men nu blev de så bra så nu kör jag bara på.
    Vilket bra förslag på stolarna, var himla snyggt. Hade vi haft andra stolar hade jag helt klart kört på det förslaget. Nu har vi stålstolar som är klädda i rosa.. de skulle bli ännu hemskare än de är om jag satte på något sådant. Får hoppas att ingen tänker på de fula stolarna på vår stora dag. De är ialla fall hyggligt bekväma..*S*

• 1juli06

JAAA! Jag har äntligen hittat "min" frisyr!! Åh äntligen precis som JAG TÄNKT MEJ!!

• Therése 2006-07-01

GithKat

Ni skulle ha haft amerikanskt tema, allt i rosa ;)

Bekväma lär inte våra stolar vara, men som tur va så ska vi ha buffé så folk får röra på sig.

Jag måste bara få skryta lite med vilken attans tur jag har med all planering, det är ju så att jag har en morbror som är konditor som ska göra tårtan. Min "bästis" är frisör/ makeup artist som fixar hårförlängning och smink. Sambons lillebror är kock och ska ta med en kompis och dom ska sköta all mat/grillning. Svärfar är jägare/bonde och har skutit älg, rådjur, dovhjort, vildsvin och ska slakta får :)
    Sambons moster är sömmerska som ska sy klänningen. Och sist men inte minst så kostade lokalen med en gammeldags dansbana på sidan om 750:- :)

Därav att vi har råd och lägga pengarna på att hyra in all utrusting och porslin.

• Blondi

Gud så skönt att ha det så förspänt!! Här får det pungas ut med pengar på allt!! Har en kompis som är kock men kan inte begära att hon skulle laga mat till 50 pers i ett vanligt kök. Har inte frågat för jag vet att hon troligen skulle sga jag eftersom hon är så snäll och jag vill att hon ska kunna slapna av mer på vår dag, förutom att hon är toastmade tillsammans med sin man. Men annars har vi många vänner som ställer upp när vi ber dem och det är mycket värt det också.

• bröllop2006

tessan1/7-06

Hej!

Japp, vi gifter oss samma dag i samma kyrka:) skickade ett meddelande till dig när jag såg det men det försvann nog i mängden.. Kul sammanträffande att jag sprang på dig här:)

Vi gifter oss kl 16 & sedan ska vi till Tälleruds hembygdsgård.. annars har vi knappt planerat nåt.. det har känts som att det varit så länge kvar hela tiden.. men nu börjar det fakstist dra ihop sig & man måete på allvar hitta en klänning, osv..

Marie

• GithKat

Therése 2006-07-01: Jag avskyr allt vad rosa heter när jag får välja.. struntar blankt i om andra har det men jag skulle aldrig köra allt i rosa *ryser* Men det beror nog mest på att jag ser ut som en gris i rosa.. är inte alls min färg

Vilken tur ni haft med allt.. vi ska eg inte klaga heller.. får låna lokalen billigt, Stugan var eg gratis.. (nu blir det nog inte så utan det lutar åt hotellsvit istället) vi får låna svärmors sportbil på den stora dagen, Svärmor har fixat två väninnor som fixar fram maten åt oss och tar hand om disken. Maten lagar svärmor och mamma. Mamma fixar en hel del av alkoholen åt oss (vi betalar men hon hämtar hem) All dukning mm hjälper svärmor och mamma till med. Brossan står för musiken och en god vän sjunger för oss i kyrkan. Helt ok tycker jag..

• Pilularia

Nu är det klart! Hämtade klänningen nu i em, utan fläckar!!!

Ringde även till dom som hade hand om hembygdsgården och den var utrustad med porslin och glas(champagne och vin m.m) för 80 personer. Besticken var kanske inte av samma märke men vad gör det!

Då kan jag koppla bort att jag måste kompletera med en massa glas och porslin.

Såååå skönt!

Dessutom så har M2B frågat sin vän och han blir bestman... (med kommentaren, "jag har aldrig gjort något sånt förut", M2B kunde försäkra honom att han inte heller har gjort något sånt heller*ler*)

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2