bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
ÅGREN!!!!!!!!!!!!!
Har ju köpt min klänningen men nu börjar jag få ågren! Vet att det var jättedumt men jag har fortsatt titta på klänningar och det finns ju så mycket fint!!Vad ska jag göra!! Ska jag börjar titta och prova igen och försöka sälja min eller ska jag vänta??!?!? GAHHA Detta är så typsikt mig!
Jaaa, oOooiiiiIIiioooOOo, Wiiiii !!!
Nu är lokalen bokad!!! Det blir Hofsnäs (www.hofsnas.nu)
Dessutom har jag provat klänningar idag!! Fantastiskt kul!!! Visserligen hittade jag ingen som jag föll för till 100% men jag kände mig såå otroligt vacker idag!!
wiiii, var ara tvungen att dela med mig...
Hej Marie ("Bröllop 2006)
Nej, jag måste ha missat ditt inlägg.
Kul att vi sågs här på BT. Vi ska gifta oss kl 15.00 i Alsters kyrka. Festlokalen är det lite osäkert med ännu, men vi har 2st back-up lokaler .
Jag har inte hunnit planera så mycket ännu heller, men imorgon ska jag beställa min dröm-brudklänning (eller en kopia av den iallafall). Du kan se den på www.blocket.se/vi/6934038.htm
har du pratat med prästen än? kommer vi att ha samma präst tro? vad heter eran prälle? jag har inte ringt till han än, så jag vet ej vad han heter. Ytterligare en sak att ta tag i.
Jag har iallafall utsett en toastmadame som är super duktig på roliga idéer, pyssel och blommor. Brudtärna, bestman och toastmaster är också utsett.
Blondi, klänningen som du valt är säkert den RÄTTA!!! Det hinner dyka upp många innan bröllopsdagen så ha lite is i magen!
H & A Vad kul att höra att ni kan lägga det bakom ER och att du kännt dig vacker i klänningarna!
Själv så var vi och tittade på kyrkan och hembygdsgården vi valt till vår bröllopsdag. Det var konstigt nog inte som vi kom ihåg det utan BÄTTRE!!! Tyvärr så kommer vi inte in i den förrän om ett tag(rädd för inbrott)... men har hört att det ska vara fint, så vi litar på det.
www.hembygd.se/index.asp så ser det ut för er som vill kika.
blondie:
JUST SÅ KÄNNER JAG MED..!!!!!!!!!! Jag har också världens ågren om jag verkligen valt rätt klänning. Var på BH idag för att kolla med kläder till mannen, och då såg jag allt fint dom fått in nu!!!!!!! klart så kunde jag inte låta bli och kolla lite och guuuuud så fina det finns. Men man kan väl inte ändra sig nu när man lagt handpenning, eller....???
Hur går det med planeringen annars... vi har haft lite beslutsångest ang tältet vi ska ha iträdgården, ska få offert nu i veckan. Har varit ute i helgen och mätt och sprayat snön för att se om det får plats där vi tänkt oss det och det ser ut att funka. Så om allt blir klart med det i eckan så ska cateringen beställas och inbjudningarna börjas skrivas och skickas ut..!! huuuuu
Har även fått tag i ett rum med havsutsikt på vår bröllopsresa, fanns inga kvar när jag bokade först .
tessan 1/7 2006
Supersnygg klänning!!!!
Tack!
Jag fastnade för den direkt jag såg den. Har kikat på många andra men det är ingen annan som jag vill ha riktigt lika mycket.
Vad ska du ha/haft för klänning?
Tess** när ska ni gifta er?
tessan 1/7
jättefin klänning, den har jag varit och dreglat över idag i all min ångest men blev "gald" när jag såg att det var snörning i ryggen för det vill jag inte ha.
Tess
när jag var och betalade min klänning slängde jag någr långa blickar på allt det nya men lät bli att titta för nogrant. VAd ska din bliviande ha på sig? Vi ska dit i slutet av januari och kolla.
Tält verkar mysigt! Vi har ju bokat lokal men är inte riktigt säkra än. Har du varit i Gamelgården någon gång? Ser fint ut på håll. Ska nog titta på Östra Tollstad också. Gud alla dessa beslut!
Går ju inte ändra sig sen när väl inbjudningarn är ute. Ska iväg till min pysselkompis imorgonkväll och kolla igenom. Om du behöver tips och ider till inbjudan kan du få hennes mejl. hon har haft en del handgjorda kort inne på "skafferiet" det nya stället vid station om du var nyfiken på vad hon gör. Urch detta med klänningen kan verkligen inte släppa mina tankar.
tessan1/7-06
Vilken fin klänning!
Vi har inte pratat med prästen, ingen aning om vilken präst det blir.. preliminärbokade kyrkan för nästan ett år sedan & eftersom man bara kunde preliminärboka innan årsskiftet så skulle vi ringa & spika bokningen ordentligtt så fort det blev 2006 sa de.. så vi har ringt & pratat in på telefonsvararen för de var inte där, åter på måndag.. antar att vi får veta med ang präst osv när vi pratar med dem..
hittade ett brudpar på "brudpar & verktyg"-sidan som oxå ska gifta sig i Alsters kyrka den 1/7-06.. trodde först att det var ni men där stod kl 14
vi ska ha ett litet bröllop så jag vet inte om vi ens behöver någon toastmaster, annars har jag en villig. tärna & bestman har vi iaf.. & cateringfirma är bokad sedan länge tillbaka..
det har känts så avlägset & overkligt förut men nu när det ÄR 2006 så känns det plötsligt verkligt & det är dags att börja planera på allvar:)
Marie