bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Vi kommer att bli ca 45-50 st och då bara vuxna. Drickat glömde jag det blir ju stor del också. Min pappa, bror och m2b kommer troligen åkta ill Tyskland och inhandla det och så kommer vi också ha bar till självkostnadspris. Vi kommer ha tvårätters med kaffe och pralin och så tårta lite senare. Det kommer också gå en del pengar till de som ska servera och sköta köket (3 st) även om det blir min värinnas syster (otroligt duktigt servitris) och två av hennes kompis så ska de ju ha betalt. Vi hra nog räknat med att mat+dukar och serveter kommer landa på nästan 15000. Vart ska ni ta tårtan ifrån. Jag har lagt ut en förfrågan till en kompis syster och så ska jag prata med Wienerkafet i mjölby. tror snart du och fårbytamejladress så de adnra slipper våra mejl. De blir ju ganska så "lokala":)
tessan1/7-06
vi har oxå pratat med dem nu så nu är det inte bara preliminärbokat utan bokat på riktigt!!!
de var de som ringde upp eftersom vi lämnat meddelande & de var min blivande som svarade.. jag var ju nyfiken på vad de sagt om hur det ska planeras med präst, osv, osv.. men de hade inte sagt nåt.. "vaddå, det är väl bara att gå dit & gifta sig sa min blivande"..hm.. *ler*
antar att de hör av sig till oss oxå 14 dagar innan då:)
Marie
Hopp glöm inte att ni som ska ha betalbar måste söka tillfälligt tillstånd hos socialstyrelsen för detta även om det är privat fest. Får man på hälsning av farbror polisen är det inget kul att få böter för man haft olovlig utskänkning.
Vi gör så att vi bjuder på drickat till maten men övrig dryck får de ta med sig själva till senare på kvällen. Det som blir över ställs självklart fram. Tanken är att vi inte ska behöva ligga ute med så mycket pengar + att minska risken för fylleslag, för det vill inte jag ha.
Men om bjuda får man väl va? pÅ alkohol menar jag. Så om nu någon farbror skulle dyka (vilket är minst osannolikt) så behöver väl inte han veta att folk betlar för det man dricker?? Eller?
Usch vad tråkigt med såna svärmödrar. Försök att inte bry dig om henne!! Säkert lättare sagt än gjort.
Min klänning skulle oxå kosta 9000 så jag blev så glad att jag hittade en begagnad istället! Såhär ser den ut fast i ivory: www.panayotis.dk/viskjole_ab.asp&ID2=200510
Blondi: Klart du får bjuda på alkoholen, men lagom kul om de kommer på en (snutar kan vara duktiga på att snoka reda på saker och ting) Jag hade inte vågat ta risken. Tillståndet är ju gratis, bara att ringa till respektives kommuns växel och höra sig för så blir man kopplad rätt.
Håller med om det där med svärmödrar, kan vara svårt ibland. Jag har nu bra kontakt med min och skulle jag märka att det var något skulle jag nog faktiskt fråga lite försiktigt vad som är fel. Kanske inte alls har med det förestående bröllopet att göra.
SofieFredrik: Jättefin klänning, jag har oxå snörning i min rygg, jag tycker det är jättevackert.
blondie:
Ja det får vi nog göra, här kommer min hem efter kl 15.15
tessan.fredda@swipnet.se
och den till jobbet kan du få sedan,vill inte lägga ut den här för då kanske jag får alla möjlig mail dit. Jobbar på en myndighet.
Har precis fått tag i en fotograf !! Bor i dina trakter och ska ha 2000-3000 för bröllop. Fick tipset av min blivande "plast"svärmor och en kompis, min blivande ringde faktiskt just nu, hör och häpna!
Jaha, nu va ringarna ritade och smeden jobbar för fullt. Blev så attans nöjd. Jobbigt bara att vara utan förlovningsring ett tag framöver. Dom behövde den för att skära ut för en sten. Jaja, matplanering pågår för fulla muggar med killarna på restaurang skolan. Allt börjar verkligen falla på plats, känns nästan lite läskigt.
Therése 2006-07-01: Vad spännande med ringen. Håller en tumme att maten blir bra. Vi ska själva laga all mat och ringen ska vi beställa i slutet på februari. Eftersom min M2B fyller år dagen innan vi gifter oss ska även han få en ring men då i födelsedagspresent. Den ska han få sätta på sig under vigseln så han oxå har två ringar.
GithKat
Maten kommer jag nog få vara med att göra. Sambons lillebror ska göra det mesta, men jag kan låna ett restaurang kök, så jag får nog förbereda en massa där dagarna innan.
Ringarna va väldigt skojjigt. Vi lämnade in sambons för hans ska göras mindre och smalare för att sen sätta in silver i ytterkant, så det blir som en ny ring. Han ville inte ha 2 st, men nu kommer det se ut som det :)
Får man fråga hur mycke din m2b fyller?