• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Tess**

blondie:

Fick ADSL igår så den mail adressen du fick fungerar inte nu! Vi ska registrera fler adresser snart, så länge får vi "prata" här över. Annars kan jag ta din adress.

Kunde varit jag som skrivit precis som du gjorde nu min sambo har också sagt ATT vi ska gifta oss men aldrig kommit till skott så nu i oktober sa jag att nu beställer jag kyrkan!! Ok, gör det, sa han! Sedan har det bara gått av bara farten.
    Var och provade min klänning igår igen!! Och prövade med underkläder som passade den och NU har jag bestämt mig för att det är den jag ska ha. Kom hem med underkläder för 900 spänn!!!! En torslett eller vad det heter blev det, för det var den enda som passade under min klänning.
    Vad fina vi kommer vara på vår dag!

• Blondi

tess

köpte du underkläderna på BH? Jag slängde en snabb blick när jag var där sist men det ända jag såg var med massa spets? har de andra? Hoppas komma lite billigare undan än så! Men det är ju svårt, fr väl åka och prova klännigen och rita av formen sen springa och prova:D Jaja det löser sig! Måste ju fixa nått som fyller ut också, så jag blir lite bystigare, få ju litesom lite snyggare form då.
    här är min adress

maria_76@home.se
    den funkar för det mesta.

• Blondi

go middg
    Frågade tidigare om tips på saker man kan behöva hjälp men och prta om när vi ska ha träffa med våra värdar, toastpar och fäöräldrar men det försvann nog bland allt ålders prat:) Så jag försöker igen.

• GithKat

Blondi: Dela ut uppgifter till dem att göra, förklara hur ni vill ha det i kyrkan och på festen. Vi ska längre fram prata med vår toastmaster om hålltider och så. Våra respektive föräldrar kommer få olika uppgifter att göra. Ex kommer någon få åka och hämta tårtan, någon blanda bålen, min mamma ska binda min brudbukett. Jag behöver skjuts till frissan och sen behöver vi fixa med lätt lunch innan bröllopet så vi inte är jättehungriga innan och svimmar på kuppen. Sen ska någon utses till att hjälpa folk tillrätta i kyrkan och dela ut vigselprogrammen. Ahh finns massor de kan göra. Sen kan man ju be dem hjälpa till med dukningen, fixa olika saker med dekorationer, musik, spex mm.. ex har min svärmor fixat fina candelabrar som vi får låna av deras granne och gratis serveringshjälp av sina väninnor Hoppas du fått lite tipps, finns säkert massor till.

• BoIs

Hu det tar tid att läsa igenom alla sidor man missat på bara ett par dagar...var igår i malmö och provade klänning, har ju köpt men ville bara ha känslan av att bli lite uppassad mm. Hittade en som satt som gjuten, färgen var ett mellanting mellann ivory och cappucino och kostade bara 8100kr...jag var verkligen som en prinsessa och färgen passade mig perfekt, blev riktigt tårögd när jag såg mig i spegeln...men 8100kr,det var ett polskt märke aldrig hört om den innan men kanonkvlitet. Sambon frågade om jag fått löneökning och damen i affären menade att sponsorerna kanske kunde hjälpa till. Vilka sponsorer???? Vi betalar allt själv. 80 vuxna på festen, mat och dryck går på 14+8.000kr...Och sedan allt annat som kommer till. Vi har skrivit på inbjdan att vi önskar oss pengar som present, fast bett om det lite snällare än jag skriver här:)
    Vi är förresten 36(jag) och 33år, hängt ihop i 14år i år och har två barn 4 och 8 år.
    När skall man egentligen ha möte med toastmastern? Blondi -hur långt innan är ni?
    Försöker just nu få ihop alla trådar. Solosångaren skall vara med på helsingborgsfestivalen så han måste kolla upp tiderna där först innan ha kan säga 100% ja. Tjejen som skall spela fjol bor i tyskland och vet inte när hennes termin är slut och kan åka hem...Suck...

• Blondi

hej
    Tack för svar på vad man kan behöva hjälp med. De var istort sett tips på vad man behöver med på själva bröllopstdagen men vist finns det saker man kan behöva hjälp med redan i planeringskedet??

Bols
    Vår första träff kommer att var 6 mån innan och det kommer då blir mycket prat och inte så mycket detaljplaner mycket tips om vart gör de bäst tårtor, någon kankse vet vart man kan få tag i bil mm. Kan tänka att ha 2 träffar till och den sista är då vem gör vad hur och när.
    Är det inte lite ego att be dem ha spex?? Sånt får man väl hoppas på att de hittar på ändå. Min mamma har ju sagt att de kommer nog ha träffar utan oss också:) Något jag gärna hade sluppit veta.

• GithKat

Blondi: var jag som skrev det där med spex och jag menade inte eg att man ska kräva det för det är som du säger ego.. vad jag menade var att man pratar med toastis om att lägga in tid för sådant om det nu kommer någon som vill göra något sådant. Skrev nog lite otydligt..:-S
    Visst kan du be om hjälp innan oxå. Hälp med att fixa inbjudningskorten om man gör dem själv är bra. Även annat pyssel som man gör innan är bra att få lite hjälp med om man nu kanske inte har tid över. Jag har fått hjälp med mina servettringar och placeringshjärtan av min tärna. Sen har min svärmor sytt min schal jag ska ha och mamma ska fixa servetter med vårt namn och datum tryckt på till tårtan. Be om hjälp med allt du känner att du inte hinner orkar eller mäktar med.

Lycka till

• Therése 2006-07-01

Jaha, nu börjar det närma sig. Ska prova klänningar på lördag. Jag vill helst inte det eftersom jag kämpar stenhårt för att gå ner i vikt och vet att jag kommer ha en klänning i några stl mindre än vad jag är nu. Har ju sambons moster som är sömmerska som vill sy min klänning och vill börja nu, så jag har tackat nej :( Det går inte att börja mäta och sy upp när man ser ut som en blubb.

• Pilularia

Nu har vi varit och bokat en "bröllopssvit". Den vi ville ha som första alternativ var upptagen så vi passade på att boka nu med en gång...

Mina kusiner kunde ställa upp och fota så det kan vi också lägga på is ett tag.

• GithKat

Therése 2006-07-01: förstår det där med vikten och klänningen.. är själv inte direkt kraftig men några kilo för mycket har jag. Jag har köpt min klänning redan men jag har korsettsnörning i ryggen både för det är praktiskt och för att något kilo hit eller dit inte syns då Håller dock på att motivera mig saftigt för några kilos nedgång.... och det går sådär.. måste börja med mina promenader igen då lär jag nog se resultat

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2