• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Mamsell K

Visste inte att det kändes så här skönt att ha bokat festlokalen. Nu är det bara boende kvar att boka till den stora dagen, sen allt som ska bokas bokat. Resten handlar nog mest om att vi måste bestämma oss hur vi faktiskt vill ha det.

• Therése 2006-07-01

GithKat

Jag har över 20 kilo att gå ner och håller på för fulla muggar (det är tur att man är lång). Som tur va så prioriterar jag inte klänningen, det viktigaste är ändå allt runt om kring, så att gästerna får det bra :) Jaja, när jag har bestämt klänning så lovar jag att du ska få se vad det blev för nåt.

• GithKat

Therése 2006-07-01: härligt..*S* tycker du har rätt inställning och du blir säkert jättefin i din klänning. Skickar ett "heja på" som uppmuntran om det skulle kännas motigt med viktminskningen.

/Katten

• BoIs

Sitter nu och skriver adresserna till de vi skall bjuda...em hur är det enl vett och etikett...vems namn skall stå först hans eller hennes??

Skall göra en test på jobb nästa ve och se hur det blir när vi skriver ut på transperent papper.

• Pilularia

Mamsell K

Visst är det skönt när man är färdig med en dal av dessa "boka grejer"...

Måste kolla av med musik och lite mer med förflyttningen... Annrs så är mycket klart och det är TOPPEN!

• GithKat

BoIs: har ingen aning om vilket namn man skriver först. Vi har gjort så att vi skriver det namnet först som vi känner mest.. ex jag har en väninna som heter stina så skriver jag hennes namn först och sedan hennes sambos och tvärt om om det är en kille.
    Låter fräckt med tapet på inbjudan, hoppas det blir bra

• AnelP

Min mamma har lärt mig att kvinnans namn alltid ska stå först, så jag skriver kvinnans namn först när jag skriver bröllopsinbjudningarna även när man skriver vem ifrån ett tex:julkort kommer så ska alltid kvinnans namn stå först.

• BoIs

AneIP;
    Tack...

Jag såg någonstans någon som gjort inbjudan på tapet och det blev jätte läckert. Tror att de var de som även hade en rulle som låg i mitten av långbordet som en löpare.Kul ide!

• solpingla

hej nu har jag kommit hit oxå
    har precis skrivit färdigt våra inbjudningskort nu ska bara kanterna brännas och doppas i te vi skickar dem redan i februari (14/2) för att alla ska hinna med att fixa kläder till vårat tema
    va roligt att du och jag har samma bröllopsdag, vilken kyrka ska ni gifta er i?
    kramizz!!

• solpingla

GithKat det var dig jag menade med samma bröllopsdag glömde skriva det bara

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2