• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • _sus_

GithKat:

trevligt att vara välkommen..

vi har kommit en bit, ganska lagomt långt känns det som, oftast iallafall...

vi har lokaler osv, finslipar på texten i inbjudningarna, maten klar, servis-klar, min toall ska sys snart, präst-?, osv...

hur ligger ni brudar till här? har småskummat tråden lite...

är det någon som har kontakter eller vet om gamla fina bilar i jpkg trakten eller tranås???
    transport frågan är inte löst...

• GithKat

Bols: tråkigt med din mamma, hon missar nog en hel del utan att vara medveten om det. Svägeskor har jag en som kommer vara med lite (Brorsans fru) En bror kommer jag inte ens bjuda och den tredje har vi bestämt gemensamt inte kommer med sin fru då vi inte var på deras bröllop (no hard feelings där alls och det är skönt, pratar ganska ofta på msn). Sen får jag se hur det blir med syrran om hon kommer eller ej, hon har det lite kämpigt och tja känner jag henne rätt så lämnar hon återbud i sista minuten...men ibland så lyser det från ljusa sidan och då kommer hon. Är beredd på både och, så jag blir inte besviken eller förvånad för något. Svärmor har ju fixat hjälp åt oss som är gratis (hon är en pärla som sagt va) Sen kommer min mamma upp och hjälper till några dagar innan och det ser jag framemot.
    Kickbox.. huuu det hade inte jag heller orkat.. hehehe du lär nog har träningsvärk i några dagar.. men skam den som ger sig.. *heja heja heja*

Therése 2006-07-01 Håller med Bols att du har legat i =0)du har ju kommit långt.

_sus_ hittade denna länken

www.jonkoping.net/turism/objekt.asp

samt denna adressen med kontaktperson: Vätterbygdens Veteranbilsklubb 036-71 58 80 Gröna gatan 25 553 36 Jönköping kontaktperson Eilert Eng

Hoppas det hjälpt lite

• _sus_

GithKat:

tror jag anar en liten zilla (komplimang)

du e väl för bra, tackar, bugar och bockar
    :D :D :D :D

• Therése 2006-07-01

Kan inte förklara hur skönt det är att mina problem börjar lösa sig. Fotograf är FIXAT!!!!! Väntar på offert från 2 olika band nu bara.

Nog om mig, hur går det för alla er? Några problem som man kanske kan hjälpa till och lösa?

• GithKat

Therése 2006-07-01:Grattis visst är det skönt när det löser sig. Tja just nu har jag inga problem som ligger och släpar.. men det kommer säkert längre fram.. hehehe. Nä nu bär det av till Maxi för handling... har ingen frukost hemma tills imorgon bitti.. det värsta är att gubben avskyr att gå och handla mat...*suck*

• Therése 2006-07-01

GithKat

Tack, ja det är bara att hojta om det finns nåt jag kan göra.

Handla behöver ju inte jag tänka på som bara äter pulver nu för tiden, men men, man ska inte gnälla. Snart 10 kg lättare.

• BoIs

Therese 2006...- Är det Cambridge du kör?
    Såg ditt alias på vikttråden.

Har idag kört ut en test på adresslapparna ,transperent papper, och sprayat på klister sedan på kuverten. Än så länge sitter de kanon på våra genomskinliga kuvert.
    Skall ta hem en skalpell från jobb imorgon så kan jag kolla hur jag skall få fast banden runt inbjudan.

• Blondi

Morsning!
    Längesen jag var här! Ser att ni hunnit med en del plannerande och hos oss händer inget känns det som. Var och köpte papper till inbjudningarna igår och har hyfsad koll på hur de ska se ut! Men sen händer inget. Försöker få sambon att ringa några samtal men han har ju "aldrig" tid. Gissar att era män är lika entusiastiska som min:) han godkänner stort sett allt jag föreslår OM det är inte är för kostsamma eller allt för tokiga saker. Ville tex sy vita överdrat till alla stolar men det fick jag inte!!! Tyckte nog jag hade att göra som det var och det var OTROLIGT slöseri med pengar! *finss* han skulle bara veta hur mycket pengar och tid jag skulle kunna lägga på detta bröllopet!!:)

• GithKat

Blondi: lite stiltje här oxå.. skulle ringt kyrkan men jag väntar någon vecka till med det. Hade oxå tänkt skicka ut inbjudningarna till nästa vecka, men har nu bestämt att vi skickar dem så folk får dem till allahjärtansdag. Endel kommer vi dela ut och resten skickar vi. Min gubbe är mer på planet att han inte vill höra för han blir så jäkla nervig.. men jag har tjatat så mycket nu att han börjar bli härdad..

• Therése 2006-07-01

BoIs

Japp det är det. Har du provat det?

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2