• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Therése 2006-07-01

Ni borde prova dom där bh:na innan, jag köpte några sånna där innan jag gjorde "the real thing" och dom va inte alls bra, jag fick ta tejp och sätta fast dom med, så vänta inte in i sista minuten. Fast iofs, har man dom i en bh så blir det kanske bra.

Ingen här som ska på mässan på lördag?

• bellaprincipessa

GithKat: Tror du att det är vanligt att man får bekräftelse så pass tidigt som i februari/mars om vilken präst och kantor man ska ha? När jag pratade med expeditionen i vår församling sa de att prästen skulle höra av sig ca 2 veckor innan vigseln för att boka in en konsultation kring vigseln. Tycker det känns lite väl sent så jag hoppas på att vår församling också skickar ut bekräftelse och telefonnummer snart!

• GithKat

bellaprincipessa: Jag tror det är lite olika från församling till församling. Ring och prata med dem igen om du undrar. De är nog ganska vana vid att virriga brudpar ringer och frågar en massa flera ggr om. Hon jag pratade med hos Nässjö församling sa att så fort deras sommar schema med semestrar och så är klara skickar hon ut en bekräftelse till oss där vi får reda på vilken präst vi får och vilken kantor det blir. Hon sa att de kontaktar oss sedan längre fram för en konsultation och träff. Men eftersom vi vill ha starwars inledningstema, som utgångsmarsch, så ska vi höra av oss till kantorn så fort vi fått hennes telefonnr.

Therése 2006-07-01 : Jag provade faktiskt dem direkt när jag hämtat hem dem och de verkar sitta bra. Jag har testat brösttejp från HM och det funkade inte, jag har "nippels" som blommor i silicon från Lindex och de funkade heller inte. Dessa var däremot klistriga och om man tvättar dem med lite diskmedel och sedan lufttorkar dem innan man lägger tillbaka dem i lådan med skyddsplasten på så tror jag nog de håller. Saken var nog den att jag kanske tog en lite liten storlek, ska därför prova dem endag här hemma och "gå in" dem. I värsta fall får jag väl köpa en storlek större. Anledningen till att jag vill ha sådana här är att det känns så bart i klänningen utan bh och jag kan inte ha en vanlig eftersom det är en öppen korsettsnörning i ryggen. Jag återkommer med mer info och tyckande när jag testat dem lite längre.

• friedchen

Idag har jag varit och handlat pappren till inbjudningskorten. Nu är det bara att börja pyssla. Ska skriva ett eget monogram på framsidan på 47 kort.
    *puh* Det ska bli tokkul!!

• GithKat

friedchen: det är tokkul... hoppas det blir bra.

• Olivia-06

God kväll! Lägger till mig allra längst ner på listan...29 juli står jag brud

1 juli Irene 2006-07-01, Ärtemarkskyrka
    1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
    1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
    1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
    1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
    1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
    1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
    1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
    1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg
    1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
    1 juli Pilularia, Tynderö kyrka, Timrå.
    1 juli, tessan1/7-06, Alsters Kyrka, Karlstad
    1 juli, bröllop2006, Alsters Kyrka
    1 juli, Therése 2006-07-01, Bettna kyrka, Bettna

5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.

8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Nässjö
    8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
    8 Juli - SofieFredrik i Bäckseda kyrka, Vetlanda
    8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
    8 Juli - Friedchen, någon kyrka, Växjö (Osaby säteri)
    8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.
    8 Juli - H&A, Ramnakyrkan, Borås
    8 Juli - _sus_ Säby kyrka, Tranås församlingshem, Tranås
    8 juli solpingla,bor utanför sandvien,utomhusvigsel
    15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
    15 juli- ASG, Finland
    15 juli- Lina & Gustav, Borgvik, Karlstad
    15 juli- bullisklubben, Katarina Kyrka, Stockholm

22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
    22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
    22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
    22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
    22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm
    22 juli - EL, Långholmen, Stockholm

29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
    29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
    29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
    29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp
    29 juli-Jessie 76, Nederluleå kyrka, Luleå
    29 juli-Olivia, vid havet, Tjörn

• GithKat

Olivia-06 : Välkommen du oxå. Så roligt att det bara blir fler och fler som hittar hit.

• GithKat

Olivia-06: Såg att du ska gifta dej på Tjörn.. såååå vackert, bara älskar den ön.. brukar vara där ibland med några vänner som har stuga där.

• BoIs

Var med sambon, sonen och en av bestmännen och bokade uppderas kläder idag. Ohhhh...Vad fina de blir. Sambon har en frockcot, ja ni vet vad jag menar, den är beige, med svarta byxpr, beige/guldig väst och kravatt. Sonen och bestmännen har svarta kostymer, samma väst och kravatt som brudgummen. Gud, vad snygga dom blev... VI är båda helnöjd:)

Obs. den ser inte guldig ut utan mer bronsaktig med lyster.

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2