• GithKat

bröllop juli 2006 tråd 2

bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd

Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?

Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)

Hör av er.

• Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2
  • Blondi

Hejsan
    Köpte i näbbklänning på e-bay förra veckan och idag kom den och den var sååå fin!!!Priset var ju dessutom inte heller helt fel, 12kr!!! Nu bör tiaran komma vilken dag som helst också.

Bols gratulerar till nedgången! Bra jobbat!Kan Teddans låt möjligen heta För kärlekens skull??

I fredags fick sambon och jag en bonusdag tillsammans och passa då på att åka till guldsmeden, men inte var hon där inte!! Nää hon var på mässa, är det inte typsikt!!

• BoIs

blondi: just det för kärlekens skull! den har en jättefin text och är inte för sävlig. vi ville ha en sv. och en eng.

• Blondi

Bols vi kommer också ha För kärlekens skull och så En helt ny värld ur Alladin. Sen blir det nog en instrumental låt också, troligen Anthem på trumpet. och givetvis psalmer som jag tror blir En vänlig grönska (kanske lite sent i juli men den är så fin och så känner ju alla igen den). Härlig är jorden är fin också men den är begravning för mig.

• GithKat

BoIs: Grattis, bra kämpat!

Blondi: oj vilken billig klänning, vad gick frakten på?

Vi ska ha Cecilia Wennerstens "det vackraste" och Uffe Lundells "kärleken förde oss samman" sen blir det nog en en grönskas.. + en till.. Bäst blir nog att vi tänkt ha inledningsmusiken till starwars som utmarsch.. den är riktigt cool.

• Blondi

Githkat
    Frakten gick på 170:- så det blev ju inte tokbilligt men ändå! Man syr ju knappast för de pengarna.

Vi kommer att ha en trad. ut march men när de första gästerna når slutet av kyrkan kommer den bytas ut till "Tommy tycker om mig" (gissa vad min blivande heter). Måste bara kolla med präst och kantor först så det är ok. Skulle vara så roligt!Gäller bara att hålla det hemligt. Inte min starkaste sida:) Pappa tycke det var en jättebra ide. Undrar vad de äldre kommer säga??

• Blondi

Olivia
    Jag var på bröllop på Tjörn för snart två år sen, tror kyrkan hette Klövedals kyrka. Sen åkte vi ned till havet och åt buffe vid vattnet. Det var så himla underbart. Den sommaren bestod ju mest av regn men den här dagen var det 32 grader och en helt underbar dag. Efter mat, sång och tal åkte de som ville ut till en liten ö och tälta. Lite speciellt men det passade detta paret så bra. På kvällen var det mareld något jag inte sett någon gång och vilken häftig upplevelse!!

• GithKat

Olivia: Jag har mailat min vän. Så nu väntar jag bara på svar och hoppas på positivt sådant.. Orkar du inte vänta så starta en tråd om det vet ja.. Finns säkert fler här på BT, som känner till Tjörn och alla dess vackra platser.

• BoIs

Jag har lagt bud på två tärnklänningar på ebay. 30 dollar/st+ frakt. Helt ok tycker jag. Håll tummarna...
    Såg att säljaren jag köpte min brudklänning av hade en massa nya 2006 klänningar...oh..vad fina de var...suck...

• bruden i stan

hej alla blivande juli-brudar, vi ska också gifta oss då.. vårt problem är dock underhållning på festen, hur gör ni med detta?och andra prispressarknep välkomnas med

• GithKat

bruden i stan: välkommen lägg in dej oxå på listan. Underhållning kan antingen fixas av toastmasterm eller värdparet. Eller så fixar man olika möjligheter till ex roliga lekar.
    Vi ska göra så här:
    * En gästbok ska finnas att fylla i.
    * Oljefärg och tavelduk kommer finnas att måla på (skydd ett måste för gästernas kläder)
    * Alla gäster kommer få en lapp i festprogrammet för att om de vill kunna skriva en hälsning till oss, som vi sedan läser ett i taget en dag i veckan.
    * sånger kommer finnas i festhäftet
    * lite lätta pyssel att skriva i är även tänkt att vi ska ha i festprogrammet
    * Vissa gäster kommer nog vilja hålla tal och spexa....
    * Har man möjlighet och det är väder för det att vara ute så är alltid cub, crocket, boul mm roliga spel att aktivera sig med.
    * Någon som sjunger och spelar är alltid trevligt. Bra om man har någon man känner som vill göra det billigt eller gratis.
    * möjlighet till dans senare på kvällen brukar uppskattas

Prispressarknep är att prioritera det man tycker är viktigt. Vi har prioriterat en rolig fest. Lite av detta har vi gjort:
    Köp klänning begagnad eller beställ på e-bay. Hyr hans kläder, laga maten själv, sätt ett maxpris på buketten, vän som sjunger i kyrkan, vän som fotar, låna bil, be folk om hjälp mm

Svar på tråden bröllop juli 2006 tråd 2