bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
tjenix
ni kan ju lägga in egna saker till varandra, skriva några rader och läsa upp för er blivande...
sådana saker "förlänger" tiden lite..
sånger, nån som kan sjunga?!
Olivia 06- Vi gifter oss kl.16,00.
Fotografering efteråt medans festdeltagarna minglar. Det är många som inte träffats på länge så de hinner snacka av sig lite...
Hej! Jag är ny här i tråden! Jag gifter mig också i juli. Den 1 juli närmare bestämt kl 16.00!!
Jag ska också gifta mig borgerligt och jag och min M2B undrar också lite över hur man förlänger vigselakten... Blir nog lite musik, kanske någon som läser en dikt. Förmodligen kommer vår vigselförrättare att säga några kloka ord också... Någon som har några tips???? Kanske till och med ett program att dela med sig av? Ni får gärna maila program eller liknande till mig om ni vill till: kotten_75@hotmail.com
Kotten75 Välkommen hit, lägg in dej på listan. svårt det där med borgerlig vigsel. Hade jag haft råd hade jag helt klart satsat på några som satt och spelade när gästerna kom. Sen hade jag nog bett någon hålla ett kort tal typ värden eller toastmaster/toastmadamen eller någon annan som är bra på tal. Sen någon sång till musikanterna innan löftena ges. Sedan kan vigselförrättaren gärna säga något.. därefter byte av ringar med en kyss efter det. Sedan mer sång och musik och där efter är det slut och gästerna kan gratulera.
Endel låter sig inspereras av medeltida vigslar vilket också är väldigt vackert.
GithKat: Hur menar du med "lägg in dig på listan"?
På sidan 45 på detta inlägg så finns en lista som du kan kopiera och skriva "in Er" på den...
Där så ser ni också hur många julibrudpar som finns...
HEJ!
På tal om BH biten. Jag hör till de som har 75B i vanliga fall och jag ska ha en kläning med djup uringning på ryggen. Jag var inne på Twilfit och pratade och fick då rådet att köpa en speciall grej, kuddar och tejp. Jag hade tänkt att prova vid nyår, men nu var jag jättesjuk då så jag funderar på att prova nu till helgen då vi ska på dans, klarar tejpen en kvälls stuttsande på dansbanan så klarar den nog ett bröllop. Någon som provat detta? (tejpen allså och inte att stuttsa runt på dans:D)
OK, då lägger jag till mig på listan...
1 juli Kotten75, Skintebo Gille, Billdal
1 juli Irene 2006-07-01, Ärtemarkskyrka
1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg
1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
1 juli Pilularia, Tynderö kyrka, Timrå.
1 juli, tessan1/7-06, Alsters Kyrka, Karlstad
1 juli, bröllop2006, Alsters Kyrka
1 juli, Therése 2006-07-01, Bettna kyrka, Bettna
5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.
8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Nässjö
8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - SofieFredrik i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
8 Juli - Friedchen, Tävelsås kyrka, Osaby säteri s.Växjö
8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.
8 Juli - H&A, Ramnakyrkan, Borås
8 Juli - _sus_ Säby kyrka, Tranås församlingshem, Tranås
8 juli solpingla,bor utanför sandvien,utomhusvigsel
15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
15 juli- ASG, Finland
15 juli- Lina & Gustav, Borgvik, Karlstad
15 juli- bullisklubben, Katarina Kyrka, Stockholm
22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm
22 juli - EL, Långholmen, Stockholm
29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp
29 juli-Jessie 76, Nederluleå kyrka, Luleå
29 juli-Olivia, vid havet, Tjörn
Ang. musik i kyrka...
Vår kompis är duktig på gitarr och skall spela lite 10-15 min. innan klockringningen.
Sedan skall han även kompa till solisten.
Han skall sitta framme vid altaret eller på ett av trapp stegen upp till altaret.
Vi har nu kommit nästan ända fram till slutmålet på solosångerna..suck...
Vi skall ha You rise me up och en låt av Ted Gärdestad, som just nu försvunnit från mitt huvud. Sedan blir det två psalmer bla. Guds kärlek är som stranden, den har jag burit med mig sedan jag var med i kyrkans ungdom för läääängesedan och sedan ytterliggaren en sommar psalm.
Känns skönt att ha kommit så långt så man snart kan börja fila på kyrkprogrammet så det oxså blir klart. Det är bara prästen som skall till. Den vi vill ha har troligtvis semester, hon tillhör inte församlingen utan döpte våra barn. Församlingen vi skall gifta oss i har två jättebra kvinnliga präster, inga manliga där, och det spelar ingen roll vilken det blir för båda är bra. men det kan jag inte få redan på förrän i slutet av feb.
Glömde...nästan det viktigaste av allt...
Tisdag=vägning.
Idag 73kg...-3,8kg på 3 ve. YES.......