bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
Hejsan igen! Har inte haft tid att vara inne på sajten på en evighet känns det som. Vi ska som sagt gifta oss den 22 juli och nu efter en lång tid av stiltje börjar det att röra på sig igen! Vi har bytt toastmasters (efter att de andra av graviditer avsagt sig uppgiften) och känner fullt förtroende till de andra som ska vara det istället, dvs mina tärnor! Känns superskönt med så engagerade och positiva vänner som trots mycket arbete ändå tar sig tid för vår skull! På torsdag ska vi träffas och börja spåna på allvar kring deras klänningar.
Sedan är som sagt menyn bestämd och vi har bokat fotograf, frisör och smink till mig och tärnorna, köpt min klänning, skor och smycken, lokalen är för länge sedan utsedd och kyrka och präst bokad för rätt länge sedan också. Det känns superskönt att ha kommit en bit. Nu försöker vi bara spara pengar (nja, just nu har vi inget över att spara men det ska bli!) till en resa. Får se var vi hamnar med det vi sparar...
Börjar så smått räkna nervöst till den 15 mars då vårt O.S.A. är ... tänk om nästan ingen anmäler sig! Hittills är det inte många som anmält sig officiellt utan de flesta har ringt hem till oss eller sagt i då vi träffats att de nog kommer. Känns lite spännande...
God kväll allihopa! Hoppas att ni alla mår bra. Jag håller på att ta mig ur förkylningsträsket. Imorgon fyller jag år...den bästa presenten har jag nog redan fått...vi var och kollade på ringar idag och jag har bytt favoritring! Jag tror jag ska ha en ring med ca 15 diamanter, i en 3,5 mm ring (vitguld). De hade bra priser, eller åtminstone gav oss ett rimligt pris. Butiken ska ta hem den i min storlek så får vi se.
Imorgon ska vi gå på libanesisk restaurang och det ska bli sååå gott! *känner redan suget*
KithKat:Tack för att du har mailat din kompis. Jag "orkar" inte stressa fram en plats så jag avvaktar med att slänga ut en tråd tror jag. Tack för tipset
Blondi: Det lät hur härligt som helst på det bröllopet ni var på. Dukade de upp buffén utomhus? vet du vilken ö som folk tältade på?
Vi gifter oss inte i kyrkan utan någonstans som ännu ej är bestämd. Jag är alla fall jätte glad, stället där vi ska ha middagen och festen på ringde oss igår. Vi har konfirmerat tiden mm. Passade på att fråga om provsmakning av menyn ingick. Det gjorde det. Den är inte heller bestämd...de förslag de hade var inte riktigt klockrena, så vi ska försöka kombinera ihop något. Förslag? Huvudrätten kommer nog att bestå av fisk av något slag.
Må så gott allesammans, kram!
Nu var maten bokad också!! Det blir buffé:
*Saffransmarinerad kycklingfilé med soltorkade tomater & svarta oliver i en len balsamicovinegrette
* Helstekt fläskfilé i tunna skivor med purjolök och kaprisbär. Täckt med senapsderssing och färskriven pepparrot & roccola.
* Tysk kallrökt Westfahlen skinka i tunna skivor. Två sorters melon samt chornichonsgurka och soltorkade tomater.
* Tomatsallad med tunnt skuren rödlök, mozarella, färska örtkryddor samt vinegrette.
* Potatissallad med strimlad rödlök, bacon, finhackad smörgåsgurka & gräslök. Blandas med olja, vinäger och lite dijonsenap.
* Isbergs, - roccola, -rose 6 lollorossallad. fint skurna grönsaker samt feta ost. Basilika och vitlöksdressing.
* Fransk lantbrie med blandade kex, samt vindruvor.
* Lant bröd samt smör
Skönt att det börjar klarna med alla saker.
Väntar nu också otåligt på både slöja och skor från ebay. Skorna var postade i måndags så dom kommer nog inte förrens nästa vecka men slöjan betalade jag förra måndagen så den vill jag ha NU
Oj... vad långt det blev.
Tess**- Jag blir riktigt hungrig...Tur det snart är middag. Ser fram emot mina wokade grönskaer med en torr köttbit....:)
Hej alla!
Nu är det väl dags för mig att joina er tråd.
Lägger till mig i listan som jag hittade på förra sidan
1 juli Kotten75, Skintebo Gille, Billdal
1 juli Irene 2006-07-01, Ärtemarkskyrka
1 juli - R&F (1/7 2006), Sandviks Kyrka i Burseryd.
1 Juli-Överlycklig, Korsberga Kyrka, Ruders Egendom TIBRO.
1 Juli Eilenna, Täby kyrka, Odd fellow, Täby
1 juli Frk Frippe, Lungs kyrka, Storfors
1 juli bellaprincipessa, Vallentuna kyrka
1 juli 1juli06, Norrby kyrka, Sala
1 Juli SoonEk, Hajoms kyrka, Hultafors, Borås
1 juli ~emma~, Dalköpinge kyrka, Trelleborg
1 juli Tusen_o_en_natt, Västra Tommarps kyrka, Trelleborg
1 juli Pilularia, Tynderö kyrka, Timrå.
1 juli, tessan1/7-06, Alsters Kyrka, Karlstad
1 juli, bröllop2006, Alsters Kyrka
1 juli, Therése 2006-07-01, Bettna kyrka, Bettna
5 Juli - Hensa, Knista kyrka Fjugesta.
8 Juli - GithKat, St:a Valborgs Kapell- Lövhult, Nässjö
8 Juli - Briden i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - SofieFredrik i Bäckseda kyrka, Vetlanda
8 Juli - Brud060708 Arnäs, Örnsköldsvik
8 Juli - Friedchen, Tävelsås kyrka, Osaby säteri s.Växjö
8 juli - Mrs MM i Medevi brunnskyrka, Östergötland.
8 Juli - H&A, Ramnakyrkan, Borås
8 Juli - _sus_ Säby kyrka, Tranås församlingshem, Tranås
8 juli solpingla,bor utanför sandvien,utomhusvigsel
15 Juli- Janne71, Jönköping,Jönköping
15 juli- ASG, Finland
15 juli- Lina & Gustav, Borgvik, Karlstad
15 juli- bullisklubben, Katarina Kyrka, Stockholm
22 juli-Buppi, Vitaby kyrka, Tranesgården i Skåne-Tranås
22 juli-Jojsan, Älvsby kyrka, Älvsbyn
22 juli-Mi@, Ljusvattnets kapell i Ljusvattnet, Burträsk
22 juli - Mamselle K, Boda kyrka, Rättvik
22 juli - ooGizzYoo, Sofia kyrka, Stockholm
22 juli - EL, Långholmen, Stockholm
22 juli - tredjegångengillt, Karlstad
29 juli-Tess*, Sya Kyrka, Hemma, Mjölby
29 Juli-BoIs, Tofta kyrka, Härslövs Folkets hus, Landskrona
29 juli-Carolinque, Stadsparken, Falun
29 juli-Blondi, Veta Kyrka, Mantorp
29 juli-Jessie 76, Nederluleå kyrka, Luleå
29 juli-Olivia, vid havet, Tjörn
Olivia-06 : Nu har jag fått svar och det var inte så uttömmande..*S* Tippset var vid första bästa klippa I övrigt nämndes Restaurangen Salt och sill som är väldigt trevlig med terrass ut över havet. Kanske kan vara något. Googlade lite och hittade detta www.bergabo.com/brollop.html
www.malanders.se/index.html
www.paternoster.nu/
www.magasinetharon.com/index.htm
www.astolsrokeri.se/
www.handelshuset.cc/rundvandringar.htm
www.vadbinderiet-dyron.nu/
Tredjegångengillt: Välkommen
Satt och surfade runt och hittade en sida med lite kul grejor.
www.somethingblue-shop.dk
Nu va det ett tag sen jag va här. Ser att det går framåt för alla :)
Mina ringar är iaf klara nu och i lördags hade jag sista mätningarna på klänningen. Ett bakslag är att alla coverband vi kontaktat är upptagna så det är bara att börja om från början och skicka mail :(
Men men, det löser väl sig förhoppningsvis.