bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
BoIs: Grattis från mej oxå
Vi lånar svärmors sportbil, den är fräck men hmm lite svår att ta sig i och ur.. men det löser sig säkert ändå. Min M2B:s kusin kom åkandes i en gammal volvo 240 rostig och dan bara för skojs skull.. sen åkte de motorcykel till festen.
Det är väldigt vad ni är ute i god tid! Jag har inte ens bokat kyrka än :-*
Vet att det borde vara gjort vid det här laget, men jag väntar på godkännande från sambon och som ni skrivit här tidigare så tar ju sånt lite tid. Skulle inte förvåna mig om han inte får tummen ur innan det är för sent..
Angående inbjudningarna har jag fått synpunkter från släkten att man ju inte ska skicka ut dem för tidigt med OSA liggande långt i framtiden, för då glömmer de bort det. Så nu väntar vi tills i maj med det. Roligt roligt. Det enda jag har att göra är att typ... leta begagnad klänning. Vet vilken modell jag vill ha så det är väl bara att ha is i magen.
Tråååkigt! Jag vill också pyssla!
Inbjudningar är helt klara!! Givetvis gick det inte helt smärtfritt och det var helt mitt fel. Vi har valt att skriva ut några som det står Dig och några som det står Er på. När sambon fråga hur många Dig utskrifter det skulle vara så förväxlade jag dem och det blev fel. Hade som tur var köpt några extra papper. Idag har jag embossat och det blev såå fint! Tom sambon blev impad av resultatet. Nu ska de bara i kuverten som vi skrev ut här om kvällen sen på med en silverstämpel på baksidan och så på lådan söndagkväll.
Tredjegångengillt:
nää egentligen så ska man inte skicka inbjudningarna för tidigt men jag tänker så här:
jag själv har redan sökt sommar jobb (jag studerar)
på gruppboendet jag arbetar extra vill chefen redan veta hur jag vill jobba i sommar.
de som bor på boendet har redan fått förfrågningar ang semester i sommar..
många arbetsplatser vill ha semesteransökan senast i början på april.. vi vågar inte chansa att alla har ledigt när vi gifter oss, därför ska vi skicka inbjudningarna innan februari är slut, osa blir ungefär slutet av april..
men det beror på när man gifter sig oxå, vi gifter oss 060708.
Bols:
bra jobbat... grattis
Blondi:
jag har oxå embossat vår kort, det var riktigt roligt. visst blev det snyggt.
vilka färger har ni? vi har mörkröda med guld embossa..
Vi har embossat i silver på vit papper. Texten över är svart med våra namn och datum och längst ned på pappret är det embossat. Denna stämpel kommer gå som en röd tråd genom våra trycksaker.
Idag har vi haft vår första träff med värdpar, toastpar och mina föräldrar.... kul. Tror dock att det uppstod fler frågor än vad vi löste! Känns väldigt verkligt nu och man börjar verkligen förstå hur mycket det kommer att va att stå i. Men det är kul att jag ser framimot alla "problem" som ska lösas.
_sus_
Jo, jag förstår att man kanske behöver skicka ut tidigare när det är under semestertider osv. Nu är det så att det är få som reser långväga till vårt bröllop, så vi tycker att det inte behövs så lång "förvarning". Det är ju ändå en lördag då de flesta inte jobbar. De som åker längre kommer få en muntlig inbjudan innan den skriftliga, bara för att det inte ska uppstå problem.
Men det är inte utan att jag känner viss panik när jag hör hur långt fram i planeringen ni andra är!
Vi skickar ut inbjudningar tidigt för det är mitt under semestern som vi gifter oss. Skulle vi skicka ut dem senare så känns det lite riskabelt. Som någon skrev ovan, semestrarna blir klara i början av april på de flesta arbetsplatser. jag vill inte riskerar att folk redan har bokat in utlandsresan, hyrt stugan på Gotland, Liseberg mm. Men jag håller med om att det känns tidigt! Men även skönt att kunna bocka en sak på den långa listan:)
Hej hej!
Gifter mig den 1 juli. Börjar få lite panik med inbjudningarna! Har beställt en stämpel från Inky Wink som jag väntar på innan jag kan börjar riktigt. Annars är det mesta planlagt. Klänning har jag sett ut... vet bara inte vad den kostar ännu... det får bli ett senare problem!!