bröllop juli 2006 tråd 2
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
bröllop juli 2006 ny tråd då den gamla blivit avstängd
Någon mer som ska gifta sig nästa år i juli?
Hade varit kul att prata och dyrfta idéer med någon om den stora händelsen =0)
Hör av er.
friedchen: Grattis.. du gifter dej i mina barndomstrakter.. är född i Växjö =0)
GithKat: Jo, det är mina barndomstrakter också. Är född i Tingsryd. Men utbudet där är betydligt begränsat, så då får man söka sig nästgårds.
friedchen: man får nog ha is i magen när man bestämt sig för att gifta sig utomhus-än så länge utan tak över huvudet!!! Egentligen är jag väl inte så lugn, men sambon har alltid bra idéer när det väl gäller
Färgval: Sambon vill ha mörk frockcoat/kostym, vit skjorta, nån ljusare väst och sen nåt vinrött i halsen. Tänkte matcha med att ha vinröda blommor i buketten.
Hur låter detta? Som jag tidigare skrev ska jag ha en vit lite enklare modell utan släp.
Olivia-06 : det låter skitsnyggt och väldigt stiligt. Ni kommer bli så fina. Har fortfarande inte fått tag på min polare. Han behagar inte dyka upp på msn:en... men jag ska fråga så fort jag får honom online.
Olivia-06 Kolla denna länken kanske något till den blivande maken?
www.cavaliere.se/collections/big_cc_02.asp
eller
www.cavaliere.se/collections/big_cc_02.asp
woops... det gick visst inte men kolla på cavalier där hade dom snygg mörk frockcoat med vinröd väst och kravatt, jätte snyggt.
Vi har hyrt en beige frockcoat med guldig väst och kravatt, ja, den är inte guldig men glänser lite åt det guldiga hållet. Mörks byxor till det. Bestmän och sonen har vi hyrt mörka kosrymer med samma väst och kravatt, de blir kanon läckra vill jag lova.
Guld låter konstigt mer nogat färgat med guldtråd...hummm jag lyckas inte få till det hur jag än försöker. men det är absolut inte kitchit, inte vår stil.
Någon av er tjejer som skall till Polen i vår eller någon ni känner???
Hittat en klänning men de måtte väl vara billigare i ursprungslandet??
BoIs: tack för tipset på hemsidan! Det fanns en fin bild på cavaliere trend, bild 8 typ...med en ljus väst till. Västen i sig var kanske inte perfekt direkt..men åt det hållet!
Tyvärr känner jag inte någon som ska till Polen. Hur dyrt är det med frakt då?
Githkat: snällt att du vill fråga din kompis om tänkbara ställen.
Vi ska ha en borgerlig vigsel men har själv aldrig varit på någon. Det sägs att den kan ta 20 sekunder eller 2 minuter. Men frågan är hur man egentligen "förlänger den"...stannar typ vigselförrättaren kvar eller hur fungerar det...kanske borde slänga ut frågan i en egen tråd?? *förvirrad*
Bols: vi gifter oss samma dag...vilken tid vigs ni? Vi har inte riktigt bestämt det ännu...(borglig vigsel...) Tips på tid någon?